Komunikat prasowy

26.03.2018

Bank Pekao rusza z nową kampanią reklamową

Ruszyła nowa produktowa kampania reklamowa Banku Pekao S.A. „Twoja Pożyczka Przekorzystna”. Pierwsza odsłona kampanii miała miejsce w Internecie i mediach społecznościowych oraz radiach ogólnopolskich. W najbliższych dniach kampania ruszy w pozostałych kanałach: ekranach LCD w sieciach supermarketów i komunikacji miejskiej, placówkach i bankomatach banku. W kampanii internetowej i mobilnej wykorzystywany jest  mechanizm geolokalizacji i spersonalizowany przekaz

Bank Pekao S.A. do tej pory znany przede wszystkim jako bank korporacyjny, po zmianach właścicielskich poszerzył swoją ofertę o usługi bankowe dla klientów indywidualnych. Kampania reklamowa „Twoja Pożyczka Przekorzystna w Banku Pekao S.A.” skierowana jest do tej grupy docelowej i będzie promować łatwo dostępne pożyczki na korzystnych warunkach.

Przedrostek „PRZE” będzie głównym motywem w komunikowaniu atrakcyjnej oferty pożyczki Banku– Pożyczka Przekorzystna, czyli taka, którą warto sprawdzić. Motyw „przekorzystności” jest również wykorzystywany przy innym produkcie Banku dla klienta indywidualnego „Koncie Przekorzystnym”. Komunikacja marketingowa Banku Pekao S.A. odzwierciedla założenia jego niedawno przyjętej strategii, której jednym z filarów jest relacyjność oparta na jakości usług i budowaniu u Klienta poczucia wyjątkowości w relacjach z bankiem.

Pekao chce być bankiem uniwersalnym i do tego bankiem pierwszego wyboru także dla klienta indywidualnego i właśnie to chcemy podkreślić w naszej komunikacji. Przy tak dużej konkurencji na rynku usług bankowych oraz powszechności usług elektronicznych, to co znowu będzie wyróżniać bank na tle konkurencji, to jakość usług i indywidualne podejście do klienta. Stąd przedrostek PRZE w haśle reklamowym - chcemy podkreślić, że naszym klientom oferujemy to co najlepsze —  powiedział Marcin Marjański, Dyrektor Zarządzający, odpowiedzialny w Banku Pekao S.A. za nadzór nad obszarami komunikacji, marketingu i badań.

Pekao chce w krótkim czasie zbudować wśród potencjalnych klientów świadomość atrakcyjnego produktu bankowego. Dlatego reklamy „Twojej Pożyczki Przekorzystnej” będą widoczne w miejscach gdzie klienci mogą poszukiwać ofert pożyczkowych.

Pierwszym miejscem do poszukiwania jakichkolwiek informacji jest obecnie Internet. Dlatego w tym kanale już od połowy marca ruszyła kampania i będzie trwać do 9 maja. Poza standardowymi działaniami, bank po raz pierwszy stosuje innowacyjne formy reklam na Facebooku oraz na Facebook Messenger, gdzie można wybrać filtr nawiązujący do spełnienia marzeń np. wakacje, wesele.

Bezpośrednim celem działań w Internecie jest również pozyskanie kontaktów do Klientów zainteresowanych wzięciem pożyczki i następnie umówienie tych osób na spotkanie w Banku. W kampanii internetowej przekaz będzie również profilowany pod względem lokalizacji użytkownika. Użytkownicy napotkają cykl wpisów (postów) odnoszących się do charakterystycznych miejsc lub nazw związanych z konkretnym regionem. 

Kiedyś w reklamie funkcjonowało anegdotyczne powiedzenie, że „reklama działa w 50%, tylko nie wiadomo, których”. Teraz dzięki nowoczesnym technologiom mobilnym, geolokalizacji, mediom społecznościowych oraz analizie big data, można bardziej precyzyjnie określić grupę docelową oraz sposób dotarcia, przez co kampanie stają się zarówno skuteczniejsze jak i relatywnie tańsze w koszcie dotarcia do potencjalnego klienta. Dlatego w naszej kampanii stawiamy na Internet i media społecznościowe uzupełniając ją reklamą w miejscach, gdzie klienci mogą poszukiwać informacji o tego typu produkcie -  powiedział Artur Brudnicki, dyrektor w Departamencie Zarządzania Marką, Banku Pekao S.A.

W zbudowaniu szerokiego, ogólnopolskiego zasięgu pomogą 45 sekundowe spoty reklamowe, które od 19 marca emitowane są w ogólnopolskich stacjach radiowych (m.in. Radio ZET, Eska i Trójka). Krótsze 15 sekundowe spoty będą wyświetlane na ekranach LCD umieszczonych przy kasach w sieciach wielkopowierzchniowych oraz w pojazdach komunikacji w całym kraju. Kampania w tych trzech kanałach potrwa do czwartego tygodnia kwietnia.

W kampanii Bank wykorzysta również w pełni sieć placówek własnych i partnerskich (folie, banery, ulotki trafią do blisko 900 placówek w całym kraju) oraz bankomatów. Korzystając z jednego z ponad 1750 bankomatów Banku Pekao S.A. klienci na ekranie bankomatu zobaczą 8 sekundową animację, a przy wypłacie gotówki otrzymają ulotkę z informacją o produkcie.

Za zakup mediów oraz przygotowanie kreacji online odpowiada dom mediowy Mediacom, a za przygotowanie kampanii w mediach społecznościowych – agencja The Digitals.

 

Bank Pekao S.A. został założony 17 marca 1929 r. i obecnie jest jedną z największych instytucji finansowych Europy Środkowo-Wschodniej. To polski, międzynarodowy bank uniwersalny, największy bank korporacyjny i lider segmentu private banking w kraju. Pekao S.A. obsługuje ponad 5 milionów klientów, co druga polska firma jest klientem banku. Bank Pekao S.A. należy do grona najsilniejszych kapitałowo instytucji finansowych w Europie. W ramach grupy kapitałowej działa kilkanaście spółek należących do grona krajowych liderów w zakresie działalności maklerskiej, leasingu, faktoringu i inwestycji finansowych. Bank - zatrudniając ponad 15 000 osób - jest jednym z większych pracodawców w Polsce.

Historia Pekao S.A. to historia polskiej bankowości: jako pierwszy bank uruchomił w Polsce bankomat, wydał pierwszą kartę kredytową, uruchomił biuro maklerskie, zastosował w praktyce biometrię w bankowości.

Od 1998 roku bank obecny jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie - notowany w ramach indeksu WIG20,  należy do grona pięciu największych spółek polskiej giełdy.

Bank Pekao S.A jest częścią grupy PZU – największej grupy finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej.

NARZĘDZIA
   Kontakt dla mediów

Bank Pekao zaprasza do współpracy dziennikarzy, influercerów.
Aby zapewnić odpowiednią jakość i sprawność obsługi zapytań mediów, prosimy o kontakt drogą mailową wraz ze wskazaniem preferowanego terminu i godziny udzielenia odpowiedzi na adres:

media@pekao.com.pl

Telefon dla dziennikarzy do osoby dyżurującej to: +48 22 524 51 48



CO_CENTER
   Strefa dla prasy
pomoc