Komunikat prasowy

08.06.2018

Infolinia Banku Pekao S.A. kolejny raz najlepsza w Polsce

Klienci Banku Pekao S.A. kontaktujący się z bankiem telefonicznie oraz za pomocą poczty e-mail korzystają z najlepszej obsługi w Polsce. Potwierdzają to między innymi wyniki XVII edycji Badania ARC Rynek i Opinia dotyczącego jakości obsługi klienta poprzez infolinie bankowe i w kontakcie przez e-mail.

Ostatnia edycja badania ARC Rynek i Opinia została przeprowadzona w maju 2018 r. Infolinia  Banku Pekao S.A. w rankingu ogólnym infolinii bankowej otrzymała 96,5 punktu na 100 możliwych, po raz drugi z rzędu zajmując pierwszą lokatę. Badaniem objęto czas oczekiwania na połączenie lub odpowiedź mailową i jakość prowadzonych rozmów w obu kanałach kontaktu. We wszystkich obszarach niekwestionowanym liderem okazało się Centrum Bankowości Bezpośredniej- CBB, co potwierdzone zostało przyznaniem tytułu TOP Infolinii 2018.

Wyniki rankingu potwierdzają stały wzrost jakości obsługi klientów w Banku Pekao SA. Obsługa telefoniczna oraz e-mailowa poprzez Contact Center w kolejnych edycjach badania jest oceniana coraz lepiej. Systematycznie spada także średni czas oczekiwania na połączenie, który obecnie wynosi jednie 3s. Według wyników badania ARC Rynek i Opinia, wyłącznie w Banku Pekao S.A. klient na odpowiedź mailową czeka krócej niż 1 h - dokładnie pół godziny.

Tytuł TOP Infolinii 2018 dla infolinii Banku Pekao S.A. to nie jedyne wyróżnienie otrzymane przez Contact Center na przełomie maja i czerwca. Podczas gali X edycji konkursu Telemarketer Roku 2018 pracownicy Contact Center z Centrum Bankowości Bezpośredniej, zdobyli trzy statuetki (z możliwych 8) dla najlepszych telemarketerów w Polsce. Zwieńczeniem tegorocznej edycji konkursu było zdobycie przez CBB Grand Prix za „najlepszy system doskonalenia jakości rozmów i najwyższe standardy komunikacji”. Konkurs Telemarketer Roku odbywa się od 10 lat i jest najbardziej prestiżowym wydarzeniem w branży Contact Center w Polsce. CBB uczestniczy w konkursie od 6 lat - w tym czasie zdobyło 12 głównych nagród, 3 wyróżnienia oraz tegoroczne Grand Prix.

Contact Center stanowi bardzo istotny element wielopłaszczyznowej i wielokanałowej obsługi klientów Banku Pekao, a działania CBB dokładnie wpisują się w strategię realizowaną w naszym Banku. Tegoroczne sukcesy CBB zarówno w badaniu ARC oraz konkursie Telemarketer roku  zdecydowanie wyróżniają CBB na tle innych bankowych contact center. – powiedział Paweł Gąsiorowski, Przewodniczący Rady Nadzorczej CBB Sp. z o.o., Dyrektor Zarządzający Departamentu Dystrybucji Bankowości Detalicznej.

Codziennie  infolinia Banku Pekao SA przeprowadza średnio ponad 2 tys. rozmów dziennie, a całe Contact Center ponad 40 tys. na dobę. Pracownicy  Contact Center odpowiadają na ponad 1000 maili dziennie.  

Contact Center funkcjonuje w formie spółki zależnej Banku Pekao SA o nazwie Centrum Bankowości Bezpośredniej Sp. z o.o. Obsługa klientów Banku Pekao SA realizowana jest za pośrednictwem dwóch lokalizacji w Krakowie i Łodzi. CBB prowadzi kompleksową telefoniczną obsługę klientów zapewniając, oprócz infolinii produktowej i obsługi mailowej, również serwis bankowości elektronicznej dla klientów indywidualnych i biznesowych, serwis kart płatniczych, telefoniczny monitoring kredytowy oraz realizuje akcje telemarketingowe i sprzedażowe. Skala działania Contact Center to prawie 17 mln kontaktów obsłużonych w 2017 roku.

 

Bank Pekao S.A. został założony 17 marca 1929 r. i obecnie jest jedną z największych instytucji finansowych Europy Środkowo-Wschodniej. To polski, międzynarodowy bank uniwersalny, największy bank korporacyjny i lider segmentu private banking w kraju. Pekao S.A. obsługuje ponad 5 milionów klientów, co druga polska firma jest klientem banku. Bank Pekao S.A. należy do grona najsilniejszych kapitałowo instytucji finansowych w Europie. W ramach grupy kapitałowej działa kilkanaście spółek należących do grona krajowych liderów w zakresie działalności maklerskiej, leasingu, faktoringu i inwestycji finansowych. Bank - zatrudniając ponad 15 000 osób - jest jednym z większych pracodawców w Polsce.

Historia Pekao S.A. to historia polskiej bankowości: jako pierwszy bank uruchomił w Polsce bankomat, wydał pierwszą kartę kredytową, uruchomił biuro maklerskie, zastosował w praktyce biometrię w bankowości.

Od 1998 roku bank obecny jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie - notowany w ramach indeksu WIG20,  należy do grona pięciu największych spółek polskiej giełdy.

Bank Pekao S.A jest częścią grupy PZU – największej grupy finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej.

NARZĘDZIA
   Kontakt dla mediów

Bank Pekao zaprasza do współpracy dziennikarzy, influercerów.
Aby zapewnić odpowiednią jakość i sprawność obsługi zapytań mediów, prosimy o kontakt drogą mailową wraz ze wskazaniem preferowanego terminu i godziny udzielenia odpowiedzi na adres:

media@pekao.com.pl

Telefon dla dziennikarzy do osoby dyżurującej to: +48 22 524 51 48



CO_CENTER
   Strefa dla prasy
pomoc