Komunikat prasowy

12.06.2018

Bank Pekao S.A. wprowadza kolejne udogodnienia w płatnościach mobilnych dla swoich klientów - BLIK w PeoPay

Warszawa, 12 czerwca 2018 r.

 

Bank Pekao S.A. wprowadza kolejne udogodnienia w płatnościach mobilnych dla swoich klientów - BLIK w PeoPay

 

Od 12 czerwca 2018 roku, bankowość mobilna Banku Pekao S.A. zostanie uzupełniona o nową formę transakcji bezgotówkowych: BLIK. Po płatnościach zbliżeniowych telefonem w technologii HCE oraz potwierdzaniu transakcji metodą biometryczną jest to kolejne praktyczne udogodnienie dla klientów banku.

Dzięki kodom BLIK w aplikacji PeoPay, klienci Banku Pekao S.A., będą mogli bez konieczności sięgania po kartę lub gotówkę, płacić za zakupy w terminalu POS w każdym z 290 000 sklepów w całym kraju, w sklepach internetowych oferujących płatność BLIK, a w końcu bezprowizyjnie wypłacać gotówkęz 19 000 bankomatów w całej Polsce (w tym z ponad 1720 bankomatów Banku Pekao S.A.). Ponadto do końca tego roku zostanie wprowadzona możliwość dokonywania przelewu na numer telefonu do innego użytkownika BLIK.

-W dzisiejszych czasach klienci oczekują od swojego banku czegoś więcej niż dobrej oferty handlowej: atrakcyjnych kredytów czy korzystnie oprocentowanych lokat. Klient oczekuje stałego, szybkiego, wygodnego i bezpiecznego dostępu do swoich pieniędzy. Dlatego wprowadzenie funkcji BLIK do aplikacji PeoPay było po prostu naturalnym krokiem w rozwijaniu naszej oferty – powiedział Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności.

Uruchomienie funkcji BLIK w aplikacji PeoPay będzie niesłychanie proste. Klienci już posiadający aplikację PeoPay powinni zaktualizować aplikację - po aktualizacji na ekranie ich smartfonów pojawi się informacja o możliwości włączenia funkcji BLIK. W przypadku nowych klientów banku otwierających konto i pobierających aplikację, opcja BLIK pojawi się automatycznie w aplikacji PeoPay.

Funkcja płatności BLIK zostanie udostępniona na wszystkich telefonach, na których działa aplikacja PeoPay (smartfony z system Android i iOS).

BLIK jest bezpieczną formą płatności. Przy każdej transakcji BLIK konieczne jest wygenerowanie w aplikacji PeoPay jednorazowego kodu, przepisanie go do teminalu, bankomatu lub na stronie internetowej, a potem potwierdzenie transakcji w telefonie za pomocą PINu lub biometrii. Każdy kod BLIK jest ważny przez 2 minuty, potem trzeba wygenerować kolejny. Kolejnym zabezpieczeniem jest limit dla płatności za zakupy oraz dla wypłat z bankomatu (limit dla tych operacji można też zmienić w aplikacji).

-Bank Pekao był i będzie w awangardzie technologii bankowych. Rozwijanie usług opartych na FinTech stanowi jeden z filarów naszej strategii. W najbliższych miesiącach będziemy wprowadzać kolejne rozwiązania i funkcjonalności, które zapewnią naszym klientom największą wygodę i elastyczność w zarządzaniu pieniędzmi - powiedział Marek Tomczuk, Wiceprezes Banku Pekao S.A. Nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej

Z bankowości mobilnej korzysta już milion klientów Banku Pekao. PeoPay to pierwsza aplikacja w kraju, która wykorzystuje biometrię do potwierdzania transakcji i pozwala na płacenie za granicą w obcej walucie. Jest też najczęściej wykorzystywaną aplikacją w Polsce do wykonywania zbliżeniowych płatnosci mobilnych .

Bank Pekao S.A. może poszczycić się tradycją bycia w trendsetterem wdrażania technologii bankowych. Pierwszy w Polsce bankomat został zainstalowany w Warszawie w 1991 r., w oddziale Pekao przy ul. Czackiego. Bank wydał też pierwszą na polskim rynku kartę identyfikacyjną. Osiem lat temu, Pekao jako pierwszy bank w Polsce - udostępnił klientom bankowości transakcyjnej możliwość logowania się do serwisu PekaoBiznes24 i autoryzowania w nim transakcji za pomocą odcisku palca. Bank, jako pierwszy na rynku polskim i jeden z pionierów na świecie, udostępnił swoim klientom korporacyjnym biometryczną metodę uwierzytelniania w systemie bankowości internetowej. Bank Pekao S.A. pierwszy w kraju (2014) i jeden z pionierów w Europie wprowadził płatności zbliżeniowe HCE (PeoPay), dzięki którym można płacić smartfonem we wszystkich terminalach zbliżeniowych w kraju i za granicą. To własnie takie osiągnięcia powodują chęć dalszego rozwoju i wdrażania coraz to lepszych i nowszych rozwiązań w bankowości mobilnej, by klient Banku Pekao jako pierwszy mógł z nich korzystać.

 

 

Bank Pekao S.A. został założony 17 marca 1929 r. i obecnie jest jedną z największych instytucji finansowych Europy Środkowo-Wschodniej. To polski, międzynarodowy bank uniwersalny, największy bank korporacyjny i lider segmentu private banking w kraju. Pekao S.A. obsługuje ponad 5 milionów klientów, co druga polska firma jest klientem banku. Bank Pekao S.A. należy do grona najsilniejszych kapitałowo instytucji finansowych w Europie. W ramach grupy kapitałowej działa kilkanaście spółek należących do grona krajowych liderów w zakresie działalności maklerskiej, leasingu, faktoringu i inwestycji finansowych. Bank - zatrudniając ponad 15 000 osób - jest jednym z większych pracodawców w Polsce.

Historia Pekao S.A. to historia polskiej bankowości: jako pierwszy bank uruchomił w Polsce bankomat, wydał pierwszą kartę kredytową, uruchomił biuro maklerskie, zastosował w praktyce biometrię w bankowości.

Od 1998 roku bank obecny jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie - notowany w ramach indeksu WIG20,  należy do grona pięciu największych spółek polskiej giełdy.

Bank Pekao S.A jest częścią grupy PZU – największej grupy finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej.

NARZĘDZIA
   Kontakt dla mediów

Bank Pekao zaprasza do współpracy dziennikarzy, influercerów.
Aby zapewnić odpowiednią jakość i sprawność obsługi zapytań mediów, prosimy o kontakt drogą mailową wraz ze wskazaniem preferowanego terminu i godziny udzielenia odpowiedzi na adres:

media@pekao.com.pl

Telefon dla dziennikarzy do osoby dyżurującej to: +48 22 524 51 48



CO_CENTER
   Strefa dla prasy
pomoc