Komunikat prasowy

17.10.2018

Aplikacja PeoPay Banku Pekao S.A. światową innowacją 2018 roku

PeoPay, aplikacja bankowości mobilnej Banku Pekao S.A. została laureatem prestiżowej nagrody EFMA-Accenture Distribution & Marketing Innovation Awards 2018. Międzynarodowe jury uznało ją za najlepszą innowację na świecie w 2018 roku w kategorii Phygital Distribution & Experience.

Przedstawiciele Banku Pekao S.A. odebrali nagrodę za wyjątkową bankowość mobilną „PeoPay mobile banking application” na uroczystej gali 17 października w Lizbonie. Zwycięzcy zostali wybrani spośród kilkudziesięciu zgłoszeń z całego świata, w wyniku niezależnego głosowania ekspertów.

 - Bank Pekao S.A. całkiem niedawno rozpoczął dynamiczne prace nad cyfrową transformacją swoich usług. Po zaledwie kilkunastu miesiącach intensywnych działań, pod kątem innowacji już możemy porównywać się z największymi instytucjami finansowymi na świecie. Tak prestiżowa nagroda jest dla nas potwierdzeniem, że stajemy się liderem digitalizacji w polskim sektorze bankowym – powiedział Michał Krupiński, prezes Banku Pekao S.A.

- Bank Pekao S.A. w ramach nowej strategii postawił na cyfrową transformację. Nowa bankowość mobilna i jej innowacyjne możliwości tworzyliśmy patrząc oczami klientów. Jesteśmy szczęśliwi, że dostarczamy rozwiązań zyskujących uznanie zarówno w Polsce jak i na świecie. Takie momenty potwierdzają, że nasza strategia przynosi znakomite efekty – powiedział Marek Tomczuk, wiceprezes Banku Pekao S.A. nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej.

Jak przyznają organizatorzy konkursu, aplikacja z kraju nad Wisłą zwróciła uwagę swoją wielofunkcyjnością, wykorzystaniem danych biometrycznych do logowania i akceptacji transakcji oraz wielowalutowością, czyli możliwością dokonywania transakcji płatniczych bezpośrednio z konta w różnych walutach bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Doceniono również możliwość dokonywania płatności zbliżeniowych telefonem bez konieczności posiadania fizycznej karty.

- PeoPay jest nowoczesną aplikacją bankowości mobilnej, która powstała z myślą, by spełniać rosnące oczekiwania klientów. Dlatego, jako pierwsi w Polsce, zdecydowaliśmy się na wykorzystanie w aplikacji biometrii do akceptacji transakcji. Z kolei rosnąca liczba klientów podróżujących za granicę była impulsem do wprowadzenia unikalnego rozwiązania umożliwiającego wygodne płatności telefonem z rachunków walutowych bez dodatkowych przewalutowań – powiedział Bartosz Zborowski, dyrektor Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.

Kategoria Phygital Distribution & Experience, w której zwyciężył Bank Pekao S.A. oznacza najlepszy mariaż bankowości tradycyjnej z elektroniczną. Właśnie, taki jest PeoPay. Umożliwia dokonywanie np. płatności w terminalach zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych, ale także logowanie i autoryzację transakcji za pomocą odcisków palców lub Face ID.

- To wielki zaszczyt brać udział w wyróżnianiu najbardziej innowacyjnych rozwiązań, które zmieniają branżę detalicznych usług finansowych – dodał Vincent Bastid, dyrektor generalny EFMA.

Program EFMA i Accenture ma na celu zidentyfikowanie najbardziej innowacyjnych projektów w globalnym sektorze bankowości detalicznej i zachęcanie instytucji do dzielenia się najlepszymi praktykami w obszarach dystrybucji i marketingu bankowości detalicznej.

O aplikacji PeoPay

PeoPay to aplikacja bankowości mobilnej udostępniona klientom Banku Pekao S.A. od października 2017 roku. Jest to pierwsza aplikacja w Polsce wykorzystująca dane biometryczne - tj. w zależności od modelu smartfonu - odcisków palców lub Face ID, do potwierdzenia transakcji takich jak przelewy, wypłaty z bankomatów lub płatności online do 200 złotych. Umożliwia klientom dokonywanie płatności w terminalach zbliżeniowych za granicą w walutach obcych i umożliwia dokonywanie płatności za zakupy internetowe bezpośrednio z telefonu. Umożliwia także dokonywanie płatności we wszystkich terminalach zbliżeniowych w Polsce i za granicą.

W aplikacji mobilnej Bank oferuje szeroki zakres funkcji i udogodnień. W trakcie budowy aplikacji mobilnej Bank wykorzystał model hybrydowy - łącząc funkcje płatnicze (wykorzystujących funkcje macierzyste telefonu) z usługami bankowymi dostępnymi również na stronie mobilnej m.pekao24.pl. Rezultatem jest aplikacja, która zawiera wszystkie ważne funkcje bankowości elektronicznej Pekao24 i płatności, zachowując jednocześnie ergonomię i zdolność szybkiego reagowania na potrzeby klientów. Dzięki aplikacji klienci mogą szybko i łatwo dokonywać przelewów, przeglądać historię kont i innych produktów, analizować wydatki oraz sprawdzać salda w formie procentowej przed zalogowaniem. Ta sama aplikacja może być używana do płacenia za pomocą smartfonu bezpośrednio z konta, na zakupy dokonywane zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i internetowych w Polsce i za granicą. Kolejna nowością jest możliwość uruchomienia usługi Apple Pay bezpośrednio z bankowości mobilnej, dzięki czemu możliwe jest dokonywanie płatności zbliżeniowych telefonami iPhone od razu bez konieczności czekania na plastikową kartę.

 

Bank Pekao S.A. został założony w 1929 r. i obecnie jest jedną z największych instytucji finansowych Europy Środkowo-Wschodniej. To polski, międzynarodowy bank uniwersalny, największy bank korporacyjny i lider segmentu private banking w kraju. Pekao S.A. obsługuje ponad 5 milionów klientów, co druga polska firma jest klientem banku. Bank Pekao S.A. należy do grona najsilniejszych kapitałowo instytucji finansowych w Europie. W ramach grupy kapitałowej działa kilkanaście spółek należących do grona krajowych liderów w zakresie działalności maklerskiej, leasingu, faktoringu i inwestycji finansowych. Bank - zatrudniając ponad 15 000 osób - jest jednym z większych pracodawców w Polsce.

Historia Pekao S.A. to historia polskiej bankowości: jako pierwszy bank uruchomił w Polsce bankomat, wydał pierwszą kartę kredytową, uruchomił biuro maklerskie, zastosował w praktyce biometrię w bankowości.

Od 1998 roku bank obecny jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie - notowany w ramach indeksu WIG20.

Bank Pekao S.A jest częścią grupy PZU – największej grupy finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej.

NARZĘDZIA
   Kontakt dla mediów

Bank Pekao zaprasza do współpracy dziennikarzy, influercerów.
Aby zapewnić odpowiednią jakość i sprawność obsługi zapytań mediów, prosimy o kontakt drogą mailową wraz ze wskazaniem preferowanego terminu i godziny udzielenia odpowiedzi na adres:

media@pekao.com.pl

Telefon dla dziennikarzy do osoby dyżurującej to: +48 22 524 51 48



CO_CENTER
   Strefa dla prasy
pomoc