eFaktury w Banku Pekao SA – płatności regulowane jednym kliknięciem

Powrót Powrót
Bankowość detaliczna
6.04.2009

Klienci Banku Pekao SA korzystający z systemów Pekao24 i PekaoFIRMA24 mogą teraz regulować płatności jednym kliknięciem za pośrednictwem internetowego dostępu do rachunku bankowego dzięki usłudze eFaktury.

eFaktury, nowa usługa Banku Pekao SA, to nowoczesny i szybki sposób na opłacanie rachunków. Blisko 870 tysięcy klientów indywidualnych i prawie 138 tysięcy klientów biznesowych korzystających z systemów bankowości internetowej Pekao24 i PekaoFIRMA24 może teraz otrzymywać rachunki oraz faktury wyłącznie w formie elektronicznej i regulować płatności za pośrednictwem internetowego dostępu do bankowego konta.

Dostawcy usług zamiast wysyłać papierowy rachunek, dostarczą fakturę w postaci elektronicznej, a klient zobaczy ją po zalogowaniu się na swoje konto w Pekao. Będzie miał dostęp do  faktur i rachunków oczekujących na zapłacenie oraz już uregulowanych. Może je archiwizować na dysku komputera i przeglądać historię płatności. Po kliknięciu w otrzymaną fakturę system bankowości internetowej automatycznie generuje wypełniony formularz przelewu, tym samym maksymalnie upraszczając klientowi dokonanie płatności. Nowa funkcjonalność jest intuicyjna i działa w oparciu o mechanizmy dobrze znane klientom korzystającym z Pekao24 i PekaoFIRMA24.

- Coraz szybsze tempo naszego życia wymusza rozwój usług, które upraszczają i skracają procesy kiedyś czasochłonne czy skomplikowane. eFaktury to usługa Banku Pekao SA dla Klientów, którzy cenią sobie wygodę, pełną kontrolę nad przepływem środków na rachunku i sami chcą decydować o momencie realizacji płatności. eFaktury mogą być alternatywą dla zleceń stałych i zleceń z datą przyszłą - powiedział Bartłomiej Nocoń, dyrektor zarządzający Departamentem Bankowości Elektronicznej w Banku Pekao SA.

Klient korzystający z usługi eFaktury otrzymuje poprzez system bankowości internetowej również materiały informacyjne od dostawcy usług, analogiczne do tych, jakie wcześniej były przesyłane tradycyjną pocztą, np. bilingi, materiały reklamowe, informacje o ofercie.  Może drogą elektroniczną również złożyć reklamację, co jest jednoznaczne z odmową płatności danego rachunku.  

Podobnie jak w przypadku faktur w formie papierowej, Klienci mogą opłacać rachunki nie tylko swoje ale również osób trzecich. Wystarczy w tym celu aktywować w systemie usługę eFaktury w ich imieniu.

eFaktury to elektroniczna forma rozliczeń znana na świecie jako EBPP - Electronic Bill Presentment and Payment (czyli Elektroniczna Prezentacja i Płacenie Rachunków). Dla Banku Pekao SA dostawcą rozwiązania jest Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.

Za pośrednictwem usługi eFaktury Klienci Banku Pekao SA mogą obecnie opłacać rachunki wystawiane przez: ITI Neovision Sp. z o.o. - Telewizja Nowej Generacji N, PGE Zakład Energetyczny Warszawa - Teren S.A. oraz Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń SA. 
Lista dostawców usług będzie systematycznie rozszerzana.

Wprowadzenie usługi eFaktury to kolejny element rozwoju systemów bankowości elektronicznej: Pekao24 i PekaoFIRMA24, mający na celu stałe podnoszenie satysfakcji klientów z usług Banku Pekao SA.

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów.