Bank dostępny

Powrót Powrót
Nagrody i wyróżnienia
27.01.2004

<P ><B >Bank Pekao SA został uhonorowany Nagrodą Klientów w rozstrzygniętym wczoraj konkursie Bank Dostępny zorganizowanym przez Stowarzyszenie <I >Otwarte Drzwi i Narodowy Bank Polski. Banki nagradzano za to, że<B > podejmują działania ukierunkowane na osoby niepełnosprawne i starsze, modyfikują oferowane produkty bankowe i procedury obsługi klientów o niestandardowych potrzebach oraz wdrażają odpowiednie dostosowania architektoniczno-techniczne. <P ><B > <P >Dostępność Banków oceniali klienci korzystający na co dzień z obsługi bankowej. Wypełnili blisko cztery tysiące ankiet zamieszczanych w tym celu w mediach oraz dystrybuowanych przez stowarzyszenia zrzeszające osoby niepełnosprawne. Okazało się, że bankiem najbardziej przyjaznym dla starszych i niepełnosprawnych klientów jest Bank Pekao SA. <P ><B > <P ><I >Ta nagroda jest dla nas bardzo prestiżowa i niezwykle wzruszająca powiedział <STRONG >Janusz Dedo,  wiceprezes Zarządu Banku. <I >Jest dowodem, że nasze działania znajdują uznanie wśród samych klientów, a przecież to jest w bankowości najważniejsze. <P ><B > <P >Prawie wszystkie oddziały Banku Pekao SA dostosowywane są do tego, aby mogła samodzielnie do nich dotrzeć osoba na wózku lub mająca problemy z poruszaniem. Dotyczy to zarówno nowych oddziałów banku jak i placówek, w których przeprowadzane są remonty. Wszędzie tam budowane są podjazdy dla wózków, a lady i bankomaty umieszcza się na odpowiedniej wysokości. Już teraz do obsługi klientów niepełnosprawnych przystosowanych jest 447 bankomatów (37% wszystkich bankomatów Pekao SA). Bankomaty te zamontowane są niżej i są wyposażone w oznaczenia dla osób niewidomych, umieszczone przy czytniku kart, dyspenserze i drukarce pokwitowań. <P > <P >Osobom słabo-widzącym lub niewidomym korzystanie z usług bankowych Pekao SA ułatwia usługa <I >Pekao24 czyli obsługa telefoniczna (wybieranie tonowe) umożliwiająca automatyczny dostęp do informacji o produktach i usługach banku, saldzie rachunków oraz wykonywanie operacji na rachunku bez konieczności osobistej wizyty w oddziale. Podczas obsługi klientów niewidomych stosowane są specjalne procedury: niezależnie od tego, czy niepełnosprawny zgłasza się do oddziału sam czy z zaufaną osobą, wymagany jest akt notarialny zawierający oświadczenie woli klienta w sprawie otwarcia rachunku bankowego. Jeżeli sporządzane są dokumenty lub umowy, konieczna jest obecność 2 osób upoważnionych do składania oświadczeń w imieniu Banku. <P > <P ><I >W codziennym życiu osób niepełnosprawnych banki odgrywają znaczną rolę są przez nie odwiedzane przynajmniej raz w miesiącu powiedziała <STRONG >Anna Machalica-Pułtorak, Prezes Stowarzyszenia <I >Otwarte Drzwi. <I >Dlatego tak ważne jest to, żeby polskie banki były otwarte i w pełni dostępne dla niepełnosprawnych klientów. <P > <P >Konkurs Bank Dostępny zorganizowano w roku 2003 Europejskim Roku Osób Niepełnosprawnych po raz pierwszy, ale jak zapewniają organizatorzy będzie to przedsięwzięcie o charakterze cyklicznym.  Do udziału w pierwszej edycji konkursu  zgłosiło swoje oddziały 14 banków.

Załączniki do Informacji

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów.