W konkursie „Bank Najbliższy Klientowi” organizowanym przez „Dziennik Gazetę Prawną” Bank Pekao SA otrzymał nagrodę w kategorii "Najlepsza Infolinia". Otrzymanie tego wyróżnienia zbiegło się w czasie z publikacją wyników kompleksowego badania dotyczącego bankowych kanałów informacyjnych przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, w którym Bank Pekao zajął drugie miejsce.
Ranking „Dziennika Gazety Prawnej” przygotowały: doradca finansowy Expander oraz Indicator, firma zajmująca się badaniem opinii publicznej. W ten sposób oceniającymi byli zarówno eksperci od usług finansowych, jak i sami klienci.
- Satysfakcja klientów jest dla nas celem pierwszoplanowym. Kluczowym elementem jest udostępnienie klientowi możliwości najlepszego kontaktu z bankiem. Dlatego nagroda za najlepszą jakość konsultantów telefonicznych bardzo nas cieszy. Takie wyróżnienia pokazują, że podjęte przez nas działania odnoszą zamierzony skutek, czego efektem jest także wysokie miejsce Banku Pekao w kompleksowym i niezależnym badaniu jakości naszych kanałów informacyjnych – mówi Wojciech Pantkowski, Dyrektor Zarządzający w Banku Pekao SA.
W badaniu przygotowanym przez ARC Rynek i Opinia Bank Pekao SA awansował na drugie miejsce z piątego zanotowanego w majowej edycji badania w ogólnej ocenie jakości wszystkich kanałów informacyjnych, czyli infolinii telefonicznej, poprzez e-mail oraz formularz kontaktowy na stronie www.
Pekao okazało się liderem w zakresie najpełniejszej informacji o kredytach gotówkowych, kartach kredytowych i lokatach poprzez kanał telefoniczny, wygrywając w trzech z pięciu kategorii. Na najlepszą pomoc mogą liczyć także osoby poszukujące w pobliżu bankomatu: wystarczy podać operatorowi infolinii miejscowość i ulicę, gdzie aktualnie się przebywa.
Biorąc pod uwagę ogólną jakość usług świadczonych za pośrednictwem infolinii Bank Pekao SA przesunął się z 6 na 2. pozycję.
Instytut Badawczy ARC i Opinia organizuje badanie dwa razy w roku. Jego celem jest porównanie jakości obsługi klienta za pośrednictwem różnych kanałów informacyjnych w poszczególnych bankach. Pod uwagę bierze się jakość pracy konsultantów oraz ilość informacji, jaką otrzymują klienci.
Bank Pekao SA w 2010 roku otrzymał tytuł "Najcenniejszej polskiej firmy 2009 r." tygodnika "Newsweek" i AT Kearney Czterokrotnie zdobył tytuł Najlepszego Banku w Polsce w roku 2005, 2008, 2009 oraz 2010 przyznawany przez magazyn „Euromoney”, tytuł Najlepszego Polskiego Banku w roku 2006, 2009 oraz 2010 magazynu „Global Finance”, a także trzykrotnie był uznawany za Najlepszy Bank w Polsce w roku 2009, 2008 i 2004 przez magazyn „The Banker” .
Bank Pekao SA należy do Grupy UniCredit, jednej z wiodących międzynarodowych instytucji finansowych, która jest silnie zakorzeniona w 22 europejskich krajach, prowadzi ponad 9800 placówek oraz zatrudnia ponad 165 tys. osób, stanem na koniec 2009 roku.
Bank Pekao SA działa od ponad 80 lat i jest jednym z największych banków Europy Środkowo-Wschodniej. Dysponuje drugą co do wielkości siecią oddziałów (ponad 1000 placówek w całym kraju) oraz siecią ponad 4000 bezpłatnych bankomatów w Polsce i 20 000 w całej Europie. Bank Pekao SA obsługuje ponad 5 milionów klientów.