Bank Pekao zajął pierwsze miejsce w kompleksowym badaniu jakości obsługi klientów za pośrednictwem infolinii i poczty elektronicznej zorganizowanym przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Zarówno w kontakcie telefonicznym, jak i e-mailowym Bank Pekao nie miał sobie równych.
Lider rankingu zgromadził łącznie w obu badanych obszarach 83 pkt. na 100 możliwych. Kolejne banki zgromadziły odpowiednio 81, 78, 75 i 72 pkt. W porównaniu do jesiennej edycji badania Bank Pekao przesunął o jedną pozycję w górę, w porównaniu do raportu sporządzonego przed rokiem bank awansował aż o cztery pozycje.
- Klienci oczekują szybkiej i rzetelnej informacji w kontaktach z bankiem. Zapewniamy im to przez wszystkie kanały dostępne obecnie w naszym banku, a pierwsze miejsce w rankingu niezależnej firmy badawczej potwierdza właściwie wybrany kierunek naszych działań. Satysfakcja klientów jest dla nas bowiem celem pierwszoplanowym, fundamentem budowy długotrwałych i owocnych relacji – mówi Bartłomiej Nocoń, szef departamentu bankowości elektronicznej w Banku Pekao SA.
Gigantyczną poprawę Pekao zanotowało w ocenie kontaktu przez pocztę elektroniczną. Wzrost oceny aż o 28 pkt. był największy spośród 13 banków wziętych pod lupę przez ARC Rynek i Opinia. Respodenci najwyżej ocenili uprzejmość, wiedzę ogólną i wiedzę produktową konsultantów poczty elektronicznej.
W przypadku oceny infolinii telefonicznej i jakości usług konsultanta wysokie oceny Bank Pekao uzyskał w kategorii wiedza produktowa, a także uprzejmość i zaangażowanie konsultanta.
Instytut Badawczy ARC i Opinia organizuje badanie dwa razy w roku. Jego celem jest porównanie jakości obsługi klienta za pośrednictwem różnych kanałów informacyjnych w poszczególnych bankach. Pod uwagę bierze się jakość pracy konsultantów oraz ilość informacji, jaką otrzymują klienci.
Bank Pekao SA działa od ponad 80 lat i jest jednym z największych banków Europy Środkowo-Wschodniej. Dysponuje drugą co do wielkości siecią oddziałów (ponad 1000 placówek w całym kraju) oraz siecią ponad 4000 bezpłatnych bankomatów w Polsce i 20 000 w całej Europie. Bank Pekao SA obsługuje ponad 5 milionów klientów.
Bank Pekao SA w 2010 roku otrzymał tytuł "Najcenniejszej polskiej firmy 2009 r." tygodnika "Newsweek" i AT Kearney Czterokrotnie zdobył tytuł Najlepszego Banku w Polsce w roku 2005, 2008, 2009 oraz 2010 przyznawany przez magazyn „Euromoney”, tytuł Najlepszego Polskiego Banku w roku 2006, 2009 oraz 2010 magazynu „Global Finance”, a także trzykrotnie był uznawany za Najlepszy Bank w Polsce w roku 2009, 2008 i 2004 przez magazyn „The Banker” .
Bank Pekao SA należy do Grupy UniCredit, jednej z wiodących międzynarodowych instytucji finansowych, która jest silnie zakorzeniona w 22 europejskich krajach, prowadzi ponad 9800 placówek oraz zatrudnia ponad 165 tys. osób, stanem na koniec 2009 roku.