Premium – nowa odsłona obsługi klientów zamożnych w Banku Pekao

Powrót Powrót
Bankowość detaliczna
8.02.2012

Bank Pekao zmienia nazwę marki segmentu obsługi klientów zamożnych na Bankowość Osobistą Premium. To zwieńczenie procesu zmian trwających od wielu miesięcy, które miały na celu stworzenie najbardziej kompleksowej oferty dla klientów zamożnych na polskim rynku.

Z najnowszych badań TNS Pentor dotyczących segmentu affluent wynika, że profesjonalna obsługa jest najbardziej pożądanym elementem oferty bankowej przez klientów - wskazuje na to 34 proc. badanych*.

- Pomimo postępu technologicznego i nieuchronnego przenikania do życia codziennego nowych sposobów i form komunikacji, tradycyjna bankowość oparta na kontaktach z kompetentnymi doradcami jest podstawą obsługi w segmencie klientów zamożnych. Stawiamy przede wszystkim na relację z Doradcą i wyższą jakość obsługi, na poziomie nieoferowanym do tej pory tej grupie klientów w Polsce  - mówi Mateusz Gołąb, dyrektor zarządzający Departamentu Klienta Zamożnego.

Klienci Banku Pekao są obsługiwani przez ponad 800 certyfikowanych Doradców Osobistych w 352 placówkach ze specjalnie wydzielonymi strefami. Doradcy dysponują unikalnym narzędziem o nazwie Nawigator Inwestycyjny. Aplikacja ta pomaga im podczas rozmowy z klientem ustalić najbardziej pożądany sposób inwestowania środków. Przy użyciu Nawigatora Inwestycyjnego klienci Pekao zainwestowali już 350 mln zł. 

Oprócz Doradcy Osobistego, klient korzystający z kont dedykowanych dla segmentu klientów zamożnych (Eurokonto Premium i Eurokonto Premium Plus) jest pod opieką Osobistego Asystenta (usługa Concierge). W ramach Eurokont Premium i Premium Plus dostępne są także bezpłatne pakiety ubezpieczeń assistance (pomoc medyczna w Polsce, pomoc w podróży zagranicznej, pomoc w podróży samochodem w krajach UE, pomoc specjalisty w domu, tematyczny pakiet informacyjny).

Klienci segmentu zamożnego mogą także indywidualnie negocjować stawki oprocentowania depozytów i kredytów, a także korzystać z rozszerzonej wersji programu rabatowego „Płać kartą, bo warto!” z większymi rabatami i specjalnymi ofertami dla klientów tego segmentu.  Priorytetowa obsługa przez infolinię telefoniczną to kolejny przywilej związany z Bankowością Osobistą Premium.

Obecnie Bank Pekao obsługuje 400 tysięcy klientów z segmentu Premium. Udział rynkowy Pekao  w segmencie klientów zamożnych to ok. 20 proc.** Bank definiuje tę grupę klientów jako osoby, na których rachunek wpływa średnio 7,5 tys. zł miesięcznie lub których średnie saldo środków pieniężnych na rachunkach w Banku oraz Grupie Kapitałowej Pekao wynosi co najmniej 50 tys zł.

* na podstawie badań TNS Pentor – Audyt Klientów Zamożnych 2011

** szacunki Pekao na podstawie badań TNS Pentor Audyt Klientów Zamożnych 2011


Bank Pekao SA działa od ponad 80 lat, jest jedną z największych instytucji finansowych Europy Środkowo-Wschodniej. Pod względem wartości aktywów jest drugim co do wielkości bankiem w Polsce, natomiast biorąc pod uwagę siłę kapitałową mierzoną współczynnikiem wypłacalności, Bank Pekao jest liderem wśród dużych banków w Polsce (wg. stress-testów przeprowadzonych przez Komisję Nadzoru Finansowego w lipcu 2011 roku) i jedną z najsilniejszych kapitałowo instytucji finansowych w Europie (współczynnik Core Tier 1 na koniec III kwartału 2011 r. na poziomie 17,1%).

Bank Pekao SA jest czterokrotnym zdobywcą tytułu Najlepszego Banku w Polsce przyznawanego przez „Euromoney”. Trzykrotnie był uznany za najlepszy bank w Polsce przez magazyny „The Banker” i „Global Finance”, ostatnio w 2010 roku.  W 2011 roku po raz czwarty z rzędu otrzymał prestiżowe nagrody magazynu „Global Finance” za usługi bankowości korporacyjnej, która została uhonorowana m.in. nagrodą „Złotego Bankiera” za pierwsze w Europie wprowadzenie do oferty usługi identyfikacji klienta za pomocą odcisku palca. W bankowości detalicznej bank zdobył w 2011 roku godło „Teraz Polska” za system bankowości elektronicznej Pekao24.

Bank Pekao SA dysponuje drugą co do wielkości siecią oddziałów (1000 placówek w całym kraju) oraz siecią ponad 4000 bezpłatnych bankomatów w Polsce i ok. 20 000 w 22 krajach Europy. W grupie kapitałowej Pekao znajdują się również największe w Polsce Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych, fundusz emerytalny, dwa domy maklerskie oraz spółki oferujące leasing i faktoring.

Bank Pekao SA należy do Grupy UniCredit, jednej z wiodących międzynarodowych instytucji finansowych, która działa w 22 europejskich krajach poprzez sieć 9600 placówek oraz zatrudnia w sumie ok. 160 tys. osób.

Załączniki do Informacji

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów.