Aplikacja mobilna Pekao24 najlepsza w rankingu użyteczności

Powrót Powrót
Bankowość detaliczna
3.04.2012

Aplikacja mobilna Pekao24 zwyciężyła w rankingu na najbardziej użyteczne aplikacje mobilne wśród dostępnych na rynku rozwiązań polskich banków, zdobywając 85 na 96 możliwych punktów i wyprzedzając drugi w zestawieniu bank aż o 8 punktów. Uzyskała też najwyższe noty w zestawieniu aplikacji na systemy iOS i Android. 

Spośród oferty 39 banków firma Janmedia Interactive przebadała 10, które oferują aplikację bankowości mobilnej. Podczas analizy eksperci oceniali 5 obszarów użyteczności aplikacji: nawigację i strukturę, treść strony, informacje zwrotne i pomoc, grafikę oraz wprowadzanie danych. Eksperci mieli do wykonania 3 zadania: założenie lokaty, wykonanie przelewu zdefiniowanego oraz sprawdzenie stanu posiadanego kredytu.

- Aplikacja mobilna Pekao24 łączy bogatą funkcjonalność z przyjaznym i łatwym w obsłudze wyglądem. Wiemy o tym, że klienci korzystają z nowoczesnych rozwiązań, gdy są one intuicyjne i atrakcyjne. Cieszymy się, że w opinii ekspertów udało się nam zrealizować zamierzony cel i dostarczyć produkt o najwyższej jakości i użyteczności na rynku  – podkreśla Bartłomiej Nocoń, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Pekao. 

Podsumowanie uzyskanych ocen wykazało, że najbardziej użyteczną aplikacją mobilną na rynku jest aplikacja Banku Pekao. Zdobyła ona aż 85 pkt. na 96 możliwych, a drugi z kolei bank w rankingu uzyskał 77 pkt.  Ponadto w większości ocenianych kategorii aplikacja Pekao otrzymała maksymalną liczbę punktów.

- Przeprowadzona przez nas analiza pokazuje ogromne dysproporcje między aplikacjami – zarówno pod względem użyteczności, jak i oferowanych funkcjonalności. Zdecydowanie najbardziej dostosowanymi do kontekstu mobilnego i zorientowanymi na użytkownika były aplikacje zwycięskiego Banku Pekao, który zdeklasował rywali. Struktura aplikacji powinna być przemyślana w taki sposób, aby użytkownik szedł prosto do celu realizowanego przez siebie zadania. Wydaje się, że Bank Pekao SA znalazł na to sposób – mówi Monika Mikowska, Dyrektor ds. Rozwoju w Janmedia Interactive.

Aplikacja mobilna w Pekao działa na wszystkich najpopularniejszych urządzeniach mobilnych i obsługuje większość systemów operacyjnych: Symbian, Android, iOS, BlackBerry, Windows Mobile, Java, co stanowi 96 proc. rynku urządzeń mobilnych w Polsce. Po 4 miesiącach od wprowadzenia aplikacji ściągnęło ją już ok. 50 tysięcy użytkowników.

Dzięki aplikacji mobilnej Banku Pekao, klienci mogą wykonywać nie tylko podstawowe operacje, takie jak: przelewy na dowolny rachunek, przelewy zdefiniowane, z rachunku karty oraz otwierać lokaty, ale również mają dostęp do geolokalizacji placówek, bankomatów oraz punktów rabatowych. Mogą także znaleźć dane swojego Doradcy Osobistego oraz zlecić kontakt poprzez dedykowany formularz.  Klienci mają też dostęp do szerokiego pakietu informacji bez konieczności logowania m.in. kursów walut i kalkulatora, czy mapy z wyszukiwarką punktów rabatowych, domów maklerskich.

Pełen raport jest dostępny pod adresem: http://jestem.mobi.

  


 

Bank Pekao SA działa od ponad 80 lat, jest jedną z największych instytucji finansowych Europy Środkowo-Wschodniej. Pod względem wartości aktywów jest drugim co do wielkości bankiem w Polsce, natomiast biorąc pod uwagę siłę kapitałową mierzoną współczynnikiem wypłacalności, Bank Pekao jest liderem wśród dużych banków w Polsce (wg. stress-testów przeprowadzonych przez Komisję Nadzoru Finansowego w lipcu 2011 roku) i jedną z najsilniejszych kapitałowo instytucji finansowych w Europie (współczynnik Core Tier 1 na koniec III kwartału 2011 r. na poziomie 17,1%).

Bank Pekao SA jest czterokrotnym zdobywcą tytułu Najlepszego Banku w Polsce przyznawanego przez „Euromoney”. Trzykrotnie był uznany za najlepszy bank w Polsce przez magazyny „The Banker” i „Global Finance”, ostatnio w 2010 roku.  W 2011 roku po raz czwarty z rzędu otrzymał prestiżowe nagrody magazynu „Global Finance” za usługi bankowości korporacyjnej, która została uhonorowana m.in. nagrodą „Złotego Bankiera” za pierwsze w Europie wprowadzenie do oferty usługi identyfikacji klienta za pomocą odcisku palca. W bankowości detalicznej bank zdobył w 2011 roku godło „Teraz Polska” za system bankowości elektronicznej Pekao24.

Bank Pekao SA dysponuje drugą co do wielkości siecią oddziałów (1000 placówek w całym kraju) oraz siecią ponad 4000 bezpłatnych bankomatów w Polsce i ok. 20 000 w 22 krajach Europy. W grupie kapitałowej Pekao znajdują się również największe w Polsce Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych, fundusz emerytalny, dwa domy maklerskie oraz spółki oferujące leasing i faktoring.

Bank Pekao SA należy do Grupy UniCredit, jednej z wiodących międzynarodowych instytucji finansowych, która działa w 22 europejskich krajach poprzez sieć 9600 placówek oraz zatrudnia w sumie ok. 160 tys. osób. 

Załączniki do Informacji

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów.