Komunikat prasowy

12.08.2019

Ponad pół miliona wniosków o 500+ i Dobry Start w Banku Pekao S.A.

Pekao jest jednym z liderów rewolucji technologicznej w polskiej bankowości. Od 1 lipca klienci Banku Pekao S.A. mogą składać wnioski o świadczenia 500+ oraz Dobry Start (wyprawka 300 zł) w bankowości internetowej Pekao24. W ciągu pięciu tygodni klienci banku złożyli w ten sposób ponad pół miliona wniosków – blisko dwukrotnie więcej niż w całym 2018 roku. Dla korzystających z tych świadczeń Bank Pekao przygotował specjalne oferty, co przyczyniło się do znacznego wzrostu liczby nowo otwartych kont dla młodych w lipcu.

Klienci Banku Pekao, którzy zdecydują się złożyć wniosek o 500+ lub Dobry Start przez internet, mogą otworzyć konto oszczędnościowe dla swoich dzieci Mój Skarb z promocyjnym oprocentowaniem 3 proc. w skali roku i otrzymać 50 zł za otwarcie Konta Przekorzystnego dla młodych. Mogą też skorzystać ze specjalnych rabatów na oferty szkół językowych, odzież, obuwie, książki i zabawki.

Od 1 lipca Polacy złożyli łącznie blisko 4 miliony wniosków on-line, z czego aż pół miliona zostało dostarczonych za pośrednictwem naszej bankowości internetowej Pekao24. Ten wynik czyni nas jednym z liderów wśród banków w Polsce w przyjmowaniu wniosków o świadczenia 500+ i Dobry Start, czyli wsparcia dla uczniów rozpoczynających rok szkolny – mówi Marek Tomczuk, wiceprezes zarządu Banku Pekao, nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej.

Atrakcyjna oferta towarzysząca składaniu wniosków o świadczenia znalazła odzwierciedlenie w dynamicznym wzroście liczby zakładanych kont wśród młodych. W lipcu Bank Pekao otworzył dla dzieci ponad 2 razy więcej nowych kont oszczędnościowych Mój Skarb niż średnia miesięczna z pierwszej połowy roku. Z kolei sprzedaż Kont Przekorzystnych dla młodych do 18 roku życia w lipcu wzrosła o 62 proc. w porównaniu z danymi z czerwca. Oba rodzaje kont są bezpłatne i mogą być otwierane dla dzieci od momentu urodzenia.

Widoczna tendencja wzrostowa liczby nowych Kont Przekorzystnych do 26 lat otwieranych w Banku Pekao umacnia wiodącą pozycję wśród banków zorientowanych na młodych klientów. W pierwszej połowie 2019 roku liczba pozyskanych nowych klientów w wieku 13‑17 lat była o 50 proc. wyższa w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2018 roku.

Sprzedaż kont jest wspierana atrakcyjnymi ofertami kont oszczędnościowych oraz karty rewolucyjnej, gwarantującej niskie kursy w płatnościach za granicą czy trwającą właśnie promocją do 200 zł za otwarcie konta bez przychodzenia do oddziału – poprzez innowacyjny proces otwierania kont na „selfie”, który Bank Pekao wdrożył w tym roku.

 

Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i jednym z trzech największych banków uniwersalnych w Polsce z ok. 190 mld zł aktywów i kapitalizacją rynkową ok. 30 mld zł. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 5,5 mln klientów detalicznych. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (jest w gronie trzech najbardziej odpornych wśród 48 banków w Europie w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA).

Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.

NARZĘDZIA
   Kontakt dla mediów

Bank Pekao zaprasza do współpracy dziennikarzy i influencerów.
Aby zapewnić odpowiednią jakość i sprawność obsługi zapytań mediów, prosimy o kontakt drogą mailową wraz ze wskazaniem preferowanego terminu i godziny udzielenia odpowiedzi.

CO_CENTER
   Strefa dla prasy
pomoc