Komunikat prasowy

13.11.2019

Bank Pekao S.A. podpisał z Biedronką i Hebe porozumienie w zakresie obsługi akceptacji kart płatniczych przez kolejne 5 lat

Sieć Biedronka oraz Hebe będą kontynuowały dotychczasową, blisko 5-letnią współpracę z Bankiem Pekao w ramach podpisanego właśnie kontraktu na obsługę terminali. Zgodnie z porozumieniem, Pekao będzie wdrażać w sklepach sieci najnowsze rozwiązania z zakresu transakcji bezgotówkowych.

Biedronka i Hebe postanowiły kontynuować dotychczasową współpracę z Bankiem Pekao, który zaproponował najlepsze możliwości do dalszego rozwoju w obszarze terminali płatniczych. W ramach nowej umowy Pekao wprowadzi do  wszystkich, blisko 3000 sklepów Biedronka oraz ponad 200 drogerii Hebe nowoczesne urządzenia multimedialne z ekranem dotykowym, które umożliwią wyświetlanie na ekranach treści marketingowych i przyspieszą transakcję.

Cieszymy się, że będziemy mogli kontynuować tę wieloletnią współpracę. W ramach programu cyfrowej transformacji intensywnie rozwijamy nasz biznes płatniczy, stawiając na rozwój nowoczesnych i kompleksowych usług. Kolejna umowa z tak dużą firmą świadczy o tym, że idziemy w dobrym kierunku mówi Marek Tomczuk, wiceprezes Banku Pekao S.A., nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej.

Pięć lat temu Bank Pekao wprowadził do sklepów Biedronka terminale płatnicze i od tamtego czasu konsekwentnie udoskonala obsługę transakcji bezgotówkowych. Od września 2018 roku klienci mogą korzystać z płatności mobilnych BLIK, które cieszą się stale rosnącą popularnością (w Biedronce średnio o ok. 15 proc. miesięcznie). Z kolei obcokrajowcy cenią wdrożenie obsługi przewalutowania transakcji w trybie zbliżeniowym – są one coraz powszechniejsze.

Pod koniec sierpnia tego roku, bank uruchomił program poleceń dla klientów biznesowych, promujący terminale płatnicze. W zamian za polecenie innym przedsiębiorcom korzystania z terminali, można odebrać e-kody zakupowe do sieci Biedronka. Więcej o szczegółach promocji na stronie www.zyskujzpekao.pl.

Bank Pekao to jeden z najdynamiczniej zmieniających się banków w Polsce. Przechodząc cyfrową transformację, Pekao stawia na zwiększenie znaczenia transakcji bezgotówkowych i zbliżeniowych. Jako jeden z nielicznych oferuje możliwość wypłaty gotówki podczas zakupów bez konieczności włożenia karty do terminala i możliwość odebrania terminala przez mikroprzedsiębiorcę w oddziale banku w trakcie zawierania umowy.

 

Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i jednym z trzech największych banków uniwersalnych w Polsce z ok. 197 mld zł aktywów i kapitalizacją rynkową ok. 30 mld zł. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 5,5 mln klientów detalicznych. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (jest w gronie trzech najbardziej odpornych wśród 48 banków w Europie w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA).

Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.

NARZĘDZIA
   Kontakt dla mediów

Bank Pekao zaprasza do współpracy dziennikarzy i influencerów.
Aby zapewnić odpowiednią jakość i sprawność obsługi zapytań mediów, prosimy o kontakt drogą mailową wraz ze wskazaniem preferowanego terminu i godziny udzielenia odpowiedzi.

CO_CENTER
   Strefa dla prasy
pomoc