Komunikat prasowy

04.06.2020

Zdalne otwieranie konta i inne cyfrowe udogodnienia dla mikroprzedsiębiorców w Banku Pekao

Już prawie co czwarta mikrofirma zostaje klientem Banku Pekao za pomocą kanałów zdalnych. To zasługa cyfrowych procesów otwierania konta oraz nowych funkcjonalności systemów bankowości internetowej i mobilnej. Mikroprzedsiębiorcy mogą korzystać z nowej wersji aplikacji PeoPay oraz serwisu bankowości elektronicznej Pekao24. Dodatkowo, za zdalne otwarcie konta firmowego klient może otrzymać 300 zł premii w ramach promocji „1000 zł premii dla firm”. To kolejne działanie Pekao, które – dzięki udostępnieniu narzędzi zdalnego bankowania – przeciwdziała rozprzestrzenianiu się pandemii koronawirusa.

Konto firmowe na „selfie”

W Banku Pekao konto firmowe można założyć całkowicie zdalnie - na „selfie” - bez konieczności wizyty w oddziale. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą mogą otworzyć Konto Przekorzystne Biznes na swoim komputerze poprzez stronę www lub na smartfonie - w aplikacji PeoPay. Usługa jest dostępna online 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.

Do założenia konta w Pekao wystarczy jedynie kamerka, dowód osobisty i 10 minut czasu wolnego. Cały proces jest prosty i intuicyjny. Większość informacji o prowadzonej działalności gospodarczej jest zaciągana automatycznie na podstawie NIP z CEIDG. Wypełniając wniosek, klient może wybrać dodatkowe produkty i usługi, takie jak np. karta debetowa czy rachunki pomocnicze. Po wypełnieniu dyspozycji, jest ona wysyłana do banku on-line, a tożsamość klienta potwierdzana jest za pomocą zdjęcia twarzy i dowodu osobistego.

Jeszcze szybciej konto firmowe otworzą klienci posiadający już rachunek osobisty w Banku Pekao. Jeżeli prowadzą działalność gospodarczą, mogą otworzyć Konto Przekorzystne Biznes w aplikacji mobilnej PeoPay, w bankowości elektronicznej Pekao24 lub korzystając z infolinii. Tu również informacja o prowadzonej działalności gospodarczej jest zaciągana automatycznie na podstawie NIP z CEIDG. Klient może uzupełnić dane, wybrać ofertę produktową i rachunek otwarty.

Wszystkie procesy otwierania kont firmowych oraz proponowanych usług w naszym banku przygotowane są tak, aby spełnić oczekiwania klientów. Wykorzystujemy możliwości automatycznego sczytywania danych z bazy CEIDG, a w przypadku dotychczasowego klienta Pekao - również z baz wewnętrznych. Dzięki temu procedury i czynności zarówno po stronie klienta, jak i naszych pracowników, zostały znacząco skrócone i uproszczone. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą mogą otworzyć konto dla swojej firmy zdalnie, na swoim komputerze lub smartfonie, bez wychodzenia z domu mówi Marcin Kołakowski, dyrektor Biura Zarządzania i Rozwoju Segmentu Klienta Biznesowego w Banku Pekao S.A.

Przedsiębiorca, który otworzy rachunek firmowy online i będzie aktywnie korzystał z produktów bankowych, może liczyć nawet na 1000 zł w ramach bonusu. Za samo zdalne otwarcie konta otrzymuje premię w wysokości 300 zł. Promocja „1000 zł premii dla firm” trwa do końca czerwca br. i uważana jest za jedną z najlepszych ofert na rynku kierowanych do mikroprzedsiębiorców.

Aplikacja PeoPay dla przedsiębiorców

Dzięki udogodnieniom w najnowszej wersji aplikacji mobilnej PeoPay, przedsiębiorcy łatwo i szybko zalogują się do niej za pomocą biometrii. Odciskiem palca lub skanem twarzy mogą także zatwierdzać wykonywane transakcje. Właściciele mikrofirm mają też jeszcze prostszy i wygodniejszy dostęp do płatności BLIK, Apple Pay, Garmin Pay i FitBit Pay. Aplikacja umożliwia również wykonywanie płatności internetowych zbliżeniowo oraz z wykorzystaniem kodów QR. Dodatkowo, dzięki funkcji wielowalutowej, klienci zapłacą zbliżeniowo na całym świecie, bez dodatkowych kosztów związanych z przewalutowaniem.

Aplikacja PeoPay pozwala też na wygodne przeglądanie historii operacji, wypłatę gotówki z bankomatu oraz szybsze opłacanie faktur, dzięki skanowaniu numeru rachunku. Z kolei dzięki analizie finansowej, przedsiębiorcy mogą jeszcze lepiej zarządzać finansami swojej firmy. Co ważne, przedsiębiorcy, posiadający konto osobiste i firmowe w Pekao, mogą teraz swobodnie przełączać się między swoimi kontami i zarządzać nimi z poziomu aplikacji mobilnej - bez konieczności wylogowywania się. Powiązanie kont ułatwia szybkie i efektywne zarządzanie finansami osobistymi i firmowymi.

Tarcza Finansowa PFR dla Firm i Pracowników

W Banku Pekao przedsiębiorcy z sektora mikro i MŚP mogą również całkowicie zdalnie składać wnioski o subwencje w ramach Tarczy Finansowej PFR dla Firm i Pracowników. Jest to program, mający na celu przeciwdziałanie gospodarczym skutkom pandemii koronawirusa. Po otrzymaniu od PFR potwierdzenia przyznania subwencji, bank niezwłocznie poinformuje o tym klienta, a środki zostaną zaksięgowane na jego rachunku.

 

Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i jednym z trzech największych banków uniwersalnych w Polsce z ok. 200 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 5,5 mln klientów detalicznych. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych
i odporności na warunki makroekonomiczne (jest w gronie trzech najbardziej odpornych wśród 48 banków w Europie w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA).

Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.

NARZĘDZIA
   Kontakt dla mediów

Bank Pekao zaprasza do współpracy dziennikarzy i influencerów.
Aby zapewnić odpowiednią jakość i sprawność obsługi zapytań mediów, prosimy o kontakt drogą mailową wraz ze wskazaniem preferowanego terminu i godziny udzielenia odpowiedzi.

CO_CENTER