Komunikat prasowy

03.08.2020

Klienci Banku Pekao mogą wygodnie złożyć wniosek o Polski Bon Turystyczny

Bank Pekao ułatwia swoim klientom złożenie wniosku o Polski Bon Turystyczny – nową formę wsparcia dla rodzin, która ma pomóc osłabionej w wyniku pandemii COVID-19 branży turystycznej. O pomoc można starać się przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS, a klienci Pekao mają możliwość szybkiego zalogowania się do niej za pośrednictwem Profilu Zaufanego przez bankowość elektroniczną Pekao24.

Polski Bon Turystyczny to nowe świadczenie w wysokości 500 zł przysługujące na każde dziecko do 18. roku życia. Dodatkowe 500 zł przysługuje na dziecko z orzeczeniem o niepełnosprawności.  Za pomocą bonu będzie można dokonać płatności za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne realizowane przez przedsiębiorcę turystycznego lub organizację pożytku publicznego na terenie kraju. Aby skorzystać ze świadczenia wystarczy zalogować się na Platformie Usług Elektronicznych ZUS na przykład Profilem Zaufanym i wypełnić wniosek wpisując swój numer telefonu i adres e-mail.

Jako Bank Pekao chcemy być jak najbliżej naszych klientów i ułatwiać im wszelkie sprawy administracyjne. Jest to szczególnie istotne w dobie koronawirusa. Dlatego od samego początku trwania programu oferujemy wsparcie przy formalnościach związanych z bonem turystycznym. Wystarczy zalogować się Profilem Zaufanym Banku Pekao S.A. na PUE ZUS, przejść do zakładki Bon Turystyczny i aktywować bon – mówi Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.

Jeśli klient Banku Pekao nie posiada Profilu Zaufanego, w każdej chwili może założyć go w bankowości elektronicznej Pekao24. Po zalogowaniu do starego serwisu wystarczy przejść do sekcji E-Urząd, wybrać opcję Załóż Profil Zaufany i po zapoznaniu się ze wszystkimi oświadczeniami zatwierdzić wprowadzone dane za pomocą aplikacji PeoPay lub kodu SMS.

Polski Bon Turystyczny ma formę elektronicznego bonu. Można z niego skorzystać do końca marca 2022 roku.

Szczegółowy opis jak zalogować się Profilem Zaufanym na stronie: https://www.pekao.com.pl/klient-indywidualny/bankowosc-elektroniczna/bon-turystyczny.html 

 

Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i jednym z trzech największych banków uniwersalnych w Polsce z ok. 200 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 5,5 mln klientów detalicznych. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych
i odporności na warunki makroekonomiczne (jest w gronie trzech najbardziej odpornych wśród 48 banków w Europie w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA).

Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.

NARZĘDZIA
   Kontakt dla mediów

Bank Pekao zaprasza do współpracy dziennikarzy i influencerów.
Aby zapewnić odpowiednią jakość i sprawność obsługi zapytań mediów, prosimy o kontakt drogą mailową wraz ze wskazaniem preferowanego terminu i godziny udzielenia odpowiedzi.

CO_CENTER