Kampanie Banku Pekao nagrodzone w konkursie Kreatura 2020

Powrót Powrót
Nagrody i wyróżnienia
26.11.2020

Bank Pekao S.A. może pochwalić się niestandardową i kreatywną komunikacją marketingową, również w czasie pandemii. W konkursie Kreatura 2020 otrzymał wyróżnienie w kategorii Marketing w czasie pandemii i nagrodę specjalną za spot “Uziemiony” z mistrzem świata w szybownictwie, Sebastianem Kawą. Jury wyróżniło także komunikację PeoPay KIDS w kategorii Digital - social media.

Ogólnopolski Konkurs Niezależnej Kreacji Kreatura od lat nagradza twórców najlepszych kampanii marketingowych oraz firmy uczestniczące w ich realizacji. Jego organizatorem jest VFP Communications, wydawca magazynu "Media Marketing Polska". W tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 132 prace, z czego jury przyznało 13 kreatur, 28 wyróżnień i jedną nagrodę specjalną, która trafiła właśnie do Banku Pekao.

Potrafiliśmy szybko przystosować się i biznesowo i komunikacyjnie do nowych warunków. Tworzenie kampanii w czasie pandemii było oczywiście wyzwaniem, ale potrafiliśmy efektywnie i kreatywnie mu sprostać. W swojej komunikacji pokazaliśmy, jak dbać o siebie i swoich bliskich oraz jak dzięki aplikacjom mobilnym banku można bankować zdalnie i korzystać z wielu produktów finansowych, całkowicie bezpiecznie, bez wychodzenia z domu – mówi Jorge Sánchez Klosiński, Dyrektor Biura Marketingu Banku Pekao S.A.

Spot którego bohaterem był Sebastian Kawa, 15-krotny mistrz świata w szybownictwie, spodobał się jury tak bardzo, że otrzymał nie tylko wyróżnienie w swojej kategorii Marketing w czasie pandemii, ale przyznano mu również nagrodę specjalną za „nowe, wysokie standardy w zdalnej produkcji video”. Bank Pekao chciał udowodnić nim swoim klientom, że mogą brać życie za rogi w każdej sytuacji i z każdego miejsca, także z własnych czterech ścian. Spot emitowany był w telewizji wiosną, kiedy to sportowiec, podobnie jak większość Polaków, został „uziemiony” w domu. Reklama została zrealizowana w wyjątkowych okolicznościach - całkowicie zdalnie - a szybownik wcielił się na planie w kilka ról jednocześnie. Bank promował w spocie ofertę 200 zł za założenie Konta Przekorzystnego na selfie w aplikacji PeoPay oraz 2,5 proc. w skali roku na Koncie Oszczędnościowym.

Bank Pekao otrzymał również wyróżnienie w kategorii Digital – social media za edukacyjne dubbingi w ramach promocji pakietu PeoPay KIDS. Aby ułatwić rodzicom rozmawianie z dziećmi o pieniądzach i oszczędzaniu, Bank Pekao stworzył bota w Facebook Messengerze. W wakacje rodzice mogli wcielić się w wirtualnego trenera i podłożyć swój głos, by dubbingować bohaterów z brygady PeoPay KIDS (żubra, lisa, złotówkę). Znajomy głos miał pomóc przykuć uwagę malucha, by przekazać mu cenne finansowe rady.

Przy tworzeniu nagrodzonych kampanii Bank Pekao współpracował z agencjami Saatchi&Saatchi IS, Tank oraz Digital Kingdom Poland.

 

Link do spotu: https://www.youtube.com/watch?v=w65rfCBR8fI

 

 

 

Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z ok. 235 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 5,6 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (jest w gronie trzech najbardziej odpornych wśród 48 banków w Europie w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA).

Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.

Załączniki do Informacji

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów.