Pekao S.A. oferuje przedsiębiorcom Pekao Connect - nowoczesne rozwiązanie techniczne umożliwiające integrację procesów finansowych firmy z bankiem. Automatyzacja procesów w ramach Pekao Connect pozwala na samoczynną wymianę danych między systemami bankowym i finansowo-księgowym klienta według zdefiniowanych harmonogramów połączeń.
Dzięki Pekao Connect w systemie finansowo-księgowym klienta można wykonywać szereg czynności bankowych, takich jak tworzenie i podpisywanie zleceń płatniczych oraz pobieranie wyciągów bankowych i historii operacji. Usługa jest dostępna za pomocą różnych kanałów, co sprawia, że metodę integracji systemów klienta i banku można dopasować do zróżnicowanych potrzeb przedsiębiorstw. Rozwiązanie cechuje najwyższy poziom zabezpieczenia informacji wymienianych między systemami.
Zastosowanie automatyzacji ogranicza konieczność logowania do systemu bankowości internetowej, eliminuje pracochłonne działania manualne i przyczynia się do podniesienia jakości pracy. Ogranicza ryzyko pomyłek i błędów operacyjnych, a także zwiększa kontrolę pracowników nad przepływami finansowymi firmy. Wykorzystując dostęp do informacji w czasie rzeczywistym, przedsiębiorca może przyspieszyć proces decyzyjny oraz skrócić czas realizacji operacji.
W ramach rodziny produktów Pekao Connect dostępne są różne kanały integracji. Pierwszym z nich jest Web Services, czyli najnowocześniejsze rozwiązanie umożliwiające elektroniczną obsługę rachunków bankowych bezpośrednio z poziomu systemu finansowo-księgowego firmy, bez konieczności częstego logowania do bankowości internetowej PekaoBiznes24.
Kolejnym kanałem jest Transfer Agent - oprogramowanie dostarczane przez bank, instalowane u klienta, automatyzujące wymianę plików, czyli import i eksport danych między systemami wewnętrznymi klienta a systemem banku.
Trzecią opcją jest tzw. Plug In, czyli rozwiązania oferowane przez partnerów Banku Pekao S.A., wbudowane w produkowane przez nich systemy finansowe, umożliwiające bezpośrednią komunikację online z bankiem przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. Systemy finansowe partnerów banku, które posiadają już wbudowane lub dodatkowe moduły, umożliwiające bezpośrednią komunikację online z Bankiem. to m.in. SAP, Microsoft Dynamics NAV, Comarch, Infor FMS SunSystems, Soneta i SIMPLE SA.
Do 31 grudnia trwa promocja na usługę dla klientów korporacyjnych Banku Pekao S.A. W ramach oferty specjalnej, wdrożenie Pekao Connect, miesięczny abonament (w tym 500 szt. komunikatów) oraz dodatkowe komunikaty (500 szt.) od momentu podpisania umowy do końca 2021 roku są bezpłatne.
Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z ok. 235 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 5,6 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (jest w gronie trzech najbardziej odpornych wśród 48 banków w Europie w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA).
Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.