KOMUNIKAT PRASOWY

01.03.2021

Przelew na telefon w Banku Pekao dostępny także dla MŚP i korporacji

Bank Pekao jako pierwszy w Polsce umożliwił klientom z sektorów MŚP oraz korporacyjnego, korzystającym z bankowości elektronicznej PekaoBiznes24, wykonywanie przelewu na telefon. Od lutego trwa faza testowa nowego rozwiązania, którą bank prowadzi wspólnie z PZU S.A.

Od 1 marca 2021 r. klienci biznesowi Banku Pekao mogą wykonywać przelew na numer telefonu indywidualnego odbiorcy płatności, zrejestrowanego w bazie Polskiego Standardu Płatności (PSP) – w systemie BLIK. Do tej pory, taką możliwość mieli wyłącznie klienci indywidualni. Swój numer telefonu z numerem rachunku bankowego w bazie PSP powiązało już ponad 7 milionów Polaków, a liczba ta ciągle rośnie.

Limit pojedynczej transakcji realizowanej przez PekaoBiznes24 wynosi 10 tys. zł., a liczba przelewów w danym dniu jest nieograniczona. Ich zlecenie jest możliwe całą dobę przez 7 dni w tygodniu.

– Niewątpliwymi zaletami przelewów na telefon jest ich realizacja w czasie rzeczywistym oraz fakt, że nadawca nie musi znać numeru konta odbiorcy, a zatem nie poświęca czasu na to, aby go uzyskać i wprowadzić do formularza przelewu. Wszystko odbywa się ekspresowo i bezgotówkowo, co jest szczególnie istotne w trakcie obostrzeń pandemicznych związanych z Covid-19. Dlatego bardzo nam zależało, aby udostępnić tę usługę naszym klientom firmowym w możliwie najkrótszym czasie, a to, że jako pierwsi w Polsce wdrożyliśmy ją w segmencie korporacyjnym i MŚP, stanowi dla nas dodatkowy powód do zadowolenia – mówi Magdalena Zmitrowicz, Wiceprezes Zarządu Banku Pekao S.A., nadzorująca Pion Bankowości Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

– Przelew na telefon pozwoli przedsiębiorcom na przykład na szybkie zasilenie rachunku pracownikowi na potrzeby zapłacenia przez niego faktury, dokonania zakupu firmowego, czy wypłacenia mu zaliczki na poczet przyszłego wynagrodzenia. Ta forma płatności sprawdzi się także w tych branżach, w których firma prowadzi rozliczenia z klientami detalicznymi. Może służyć m.in. do przelewania środków w ramach zwrotów, reklamacji czy innej formy roszczenia ze strony indywidualnego odbiorcy, a także do szybkiej wypłaty środków beneficjentom ubezpieczeń lub innych świadczeń, np. socjalnych – mówi  Jerzy Kwieciński, Wiceprezes Zarządu Banku Pekao S.A., nadzorujący Pion Bankowości Korporacyjnej, Rynków i Bankowości Inwestycyjnej.

Pilotaż wykorzystania przelewu na telefon jako formy wypłaty odszkodowań rozpoczęło w lutym PZU S.A. Pierwsze odszkodowania wypłacane Blikiem zostały już zrealizowane i – jak podkreśla ubezpieczyciel – rozwiązanie spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony klientów.

– Płatności na numer telefonu są najszybszą możliwą formą rozliczenia i chcemy to wykorzystać również w obszarze obsługi szkód i świadczeń. Wyobraźmy sobie sytuację wystąpienia zjawisk atmosferycznych o charakterze katastroficznym, które często skutkują uszkodzeniami domów, mieszkań czy samochodów naszych klientów. Bardzo szybka dostępność środków pozwoli klientom natychmiast podejmować niezbędne działania – mówi Grzegorz Goluch, dyrektor zarządzający ds. obsługi szkód i świadczeń w PZU.

Zastosowanie płatności na telefon może być używane nieregularnie lub cyklicznie w zależności od zapotrzebowania. Umożliwia szybkie rozliczenia, na przykład w czasie rozmowy, kiedy to firma nie posiada jeszcze rachunku bankowego klienta, a zależy jej na szybkim przelaniu pieniędzy. Taka forma upraszcza proces i zmniejsza zakres danych oraz dokumentów, potrzebnych do wysłania przelewu. Wystarczy tylko imię, nazwisko oraz numer telefonu odbiorcy płatności.

 

 

Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z ok. 235 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 5,7 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (jest w gronie trzech najbardziej odpornych wśród 48 banków w Europie w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA).

Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.

NARZĘDZIA
  Kontakt dla mediów

Bank Pekao zaprasza do współpracy dziennikarzy i influencerów.
Aby zapewnić odpowiednią jakość i sprawność obsługi zapytań mediów, prosimy o kontakt drogą mailową wraz ze wskazaniem preferowanego terminu i godziny udzielenia odpowiedzi.

Karolina Maciaszek
Kierownik Biura Komunikacji Korporacyjnej

tel.: +48 727 413 379
Paweł Jurek
Rzecznik Prasowy

tel.: +48 571 398 741