KOMUNIKAT PRASOWY

03.03.2021

Bank Pekao S.A. rozpoczyna konsultacje ze stroną społeczną dotyczące restrukturyzacji zatrudnienia w 2021 roku

Bank Pekao poinformował Związki Zawodowe o planowanym procesie restrukturyzacji zatrudnienia, który obejmie rozwiązanie stosunków pracy w trybie wypowiedzenia umowy o pracę lub za porozumieniem stron z nie więcej niż 1110 pracownikami oraz zmianę warunków zatrudnienia nie więcej niż 1250 pracownikom. To kontynuacja działań rozpoczętych w związku z realizacją strategii banku skoncentrowanej na poprawie efektywności. Restrukturyzacja zatrudnienia jest też efektem obecnych trendów rynkowych w sektorze bankowym, w którym cyfryzacja usług i procesów znacznie przyspieszała. Bank przygotował pakiet ochronny dla osób objętych procesem i przystępuje do jego negocjacji ze stroną społeczną.

Planowana w Banku Pekao restrukturyzacja zatrudnienia jest efektem m.in. przyspieszenia digitalizacji sektora bankowego w Polsce i na świecie. Pekao jako jedna z najprężniej rozwijających się instytucji finansowych w kraju kładzie duży nacisk na rozwój technologii, rozwiązań IT i upraszczanie procesów, aby pozostać Bankiem konkurencyjnym i wpisującym się w oczekiwania klientów.

Cyfryzacja usług znacząco przyspieszyła w obliczu pandemii COVID-19, a liczba klientów aktywnie korzystających z bankowości mobilnej Pekao przekroczyła na koniec 2020 r. 2 mln osób. To znacząco ogranicza liczbę klientów korzystających z tradycyjnych oddziałów i placówek, dlatego niezbędne jest kontynuowanie ewolucji modelu biznesowego w kierunku dalszej cyfryzacji produktów i usług.

Podjęte działania mają wzmocnić konkurencyjność Pekao w sektorze bankowym.

Przystąpienie do konsultacji ze stroną społeczną ma na celu osiągnięcie porozumienia w kwestii liczby osób i zakresu zwolnień, czasu w jakim mają zostać zrealizowane, a także pakietu świadczeń gwarantowanych w ramach odpraw dla pracowników objętych procesem restrukturyzacji. Negocjacje będą odbywały się zgodnie z ustawą z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników. Rozmowy potrwają do 23 marca br.

 

 

Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z ok. 235 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 5,7 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (jest w gronie trzech najbardziej odpornych wśród 48 banków w Europie w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA).

Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.

NARZĘDZIA
  Kontakt dla mediów

Bank Pekao zaprasza do współpracy dziennikarzy i influencerów.
Aby zapewnić odpowiednią jakość i sprawność obsługi zapytań mediów, prosimy o kontakt drogą mailową wraz ze wskazaniem preferowanego terminu i godziny udzielenia odpowiedzi.

Karolina Maciaszek
Kierownik Biura Komunikacji Korporacyjnej

tel.: +48 727 413 379
Paweł Jurek
Rzecznik Prasowy

tel.: +48 571 398 741