KOMUNIKAT PRASOWY

26.03.2021

Pekao rozpoczyna współpracę ze SkyCash – klienci banku za usługi transportowe zapłacą telefonem

W zaledwie kilka miesięcy od udostępnienia klientom usługi Autopay, Bank Pekao poszerza spektrum funkcjonalności transportowych z poziomu aplikacji mobilnej. Dzięki nawiązaniu współpracy ze SkyCash, już niedługo klienci banku w blisko 200 polskich miastach będą mogli skorzystać z płatności za usługi transportowe bezpośrednio w PeoPay w swoim telefonie. Użytkownicy aplikacji będą mieli dostęp do biletów komunikacji miejskiej, a także wygodnego parkowania. To wszystko bez szukania parkomatu, biletomatu i drobnych. Partnerstwo ze SkyCash jest kolejnym krokiem w zacieśnianiu współpracy banku z fintechami.

Polacy masowo korzystają z usług cyfrowych i są otwarci na innowacje. Jak wynika z badania Deloitte, więcej niż połowa rodaków chciałaby za pośrednictwem bankowości internetowej móc korzystać z usług dodatkowych i np. zapłacić za parking czy kupić bilety komunikacji miejskiej. Ponad 50 proc. badanych chciałoby takie usługi mieć w swoim banku. W odpowiedzi na te oczekiwania Bank Pekao nawiązał współpracę ze SkyCash, pionierem płatności mobilnych w Polsce. Dzięki nowemu partnerowi podróżowanie stanie się dla klientów banku jeszcze wygodniejsze.

Klienci Pekao już od kilku miesięcy korzystają z automatycznego opłacania przejazdów autostradą w ramach usługi Autopay. Teraz unikną również kolejek do kas biletowych. Koniec także z rozglądaniem się za parkomatem, borykaniem się z brakiem drobnych czy zastanawianiem się nad czasem parkowania. Już niebawem użytkownicy aplikacji PeoPay w swoim telefonie zrealizują zakup biletów komunikacji miejskiej oraz bezgotówkowe opłaty za parkowanie w strefach płatnego parkowania i parkingach. Klienci banku będą mogli także przedłużyć parkowanie w dowolnym momencie, nie wracając do samochodu, a korzystając z funkcji start-stop zapłacą jedynie za faktyczny czas postoju. Dzięki temu, zyskają pełną kontrolę nad wydatkami oraz czasem, który chcą przeznaczyć na postój. Udostępnienie możliwości opłacenia parkingu bezpośrednio w aplikacji, to obok oszczędności czasu i pieniędzy także dodatkowe bezpieczeństwo, które jest szczególnie istotne w czasie pandemii. Użytkownik nie ma żadnej styczności z parkometrem czy biletomatem – za wszystko może zapłacić bezgotówkowo.

Stawiamy na udane partnerstwa z fintechami, skoncentrowane na udostępnianiu klientom nowoczesnych i praktycznych rozwiązań. Dzięki współpracy ze SkyCash możemy oferować naszym klientom szeroki zakres usług finansowych i niefinansowych dostępnych w jednym miejscu – aplikacji banku. Zdecydowaliśmy się na sprawdzone narzędzie i know-how firmy o ugruntowanej pozycji na rynku – powiedział Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.

W pierwszym etapie wdrożenia klienci Pekao będą mogli w aplikacji PeoPay kupić bilety komunikacji miejskiej oraz bezgotówkowo uregulować opłaty za parkowanie. W kolejnych etapach, bank planuje wraz ze SkyCash rozwijać i udostępniać następne wybrane funkcjonalności.

– SkyCash od wielu lat rozwija swoje usługi i zbudował pozycję lidera na polskim rynku. Partnerstwo z Bankiem Pekao S.A. jest owocem decyzji o udostępnieniu usług SkyCash dla zewnętrznych podmiotów. Klienci Banku Pekao S.A. jako pierwsi skorzystają z nowego otwartego systemu dającego dostęp do największej sieci parkingów i biletów komunikacji miejskiej – powiedział Jarosław Mazek, Prezes Zarządu SkyCash Poland S.A.

Udostępnienie usługi jest planowane w III kwartale br. wraz z premierą nowej wersji aplikacji PeoPay.

 

 

Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z ponad 230 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 5,7 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (jest w gronie trzech najbardziej odpornych wśród 48 banków w Europie w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA).

Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.

Do pobrania

NARZĘDZIA
  Kontakt dla mediów

Bank Pekao zaprasza do współpracy dziennikarzy i influencerów.
Aby zapewnić odpowiednią jakość i sprawność obsługi zapytań mediów, prosimy o kontakt drogą mailową wraz ze wskazaniem preferowanego terminu i godziny udzielenia odpowiedzi.

Karolina Maciaszek
Kierownik Biura Komunikacji Korporacyjnej

tel.: +48 727 413 379
Paweł Jurek
Rzecznik Prasowy

tel.: +48 571 398 741