Kampania PeoPay KIDS nominowana w konkursie Golden Arrow 2021

Powrót Powrót
Nagrody i wyróżnienia
14.06.2021

W zeszłym roku Bank Pekao promował wśród rodziców swoje najnowsze rozwiązanie w postaci nowoczesnego pakietu narzędzi finansowych dla dzieci do 13 r.ż. Jurorzy tegorocznej edycji konkursu Golden Arrow nominowali kampanię PeoPay KIDS do finału w nowej kategorii Wyzwania marketera – Product launch, doceniając działania banku za innowacyjność i efektywność.

Bank Pekao otrzymał nominację w konkursie Golden Arrow 2021 za komunikację marketingową pakietu PeoPay KIDS – nowoczesnego rozwiązania finansowego, ułatwiającego wprowadzenie dziecka w świat finansów. W zeszłym roku bank w swoich reklamach przekonywał rodziców, że warto od małego uczyć pociechy świadomego gospodarowania pieniędzmi i oszczędzania. Sercem PeoPay KIDS jest aplikacja mobilna, połączona z kontem osobistym i oszczędnościowym, kartą płatniczą i panelem rodzica, który pozwala sprawować dyskretną kontrolę nad finansami dziecka w bankowości internetowej Pekao24 lub aplikacji mobilnej PeoPay. W aplikacji dziecko może m.in. doładować telefon i wykonać przelew (w obu przypadkach potrzebna autoryzacja rodzica), oszczędzać środki na skarbonkach, a także korzystać z porad wirtualnych trenerów.

Pakiet PeoPay KIDS wszedł na rynek w czerwcu 2020 r. Początkowo promowany był głównie wśród obecnych klientów banku, a od lipca Bank Pekao ruszył z szeroko zasięgową kampanią, na którą składały się reklamy telewizyjne, internetowe, outdoorowe oraz spoty w kinie letnim. Pekao mocno postawiło na obecność w social mediach. Kampania, która potrwała do końca września, kierowana była do rodziców dzieci w wielu  6-12 lat, którzy jak wynika z badań zrealizowanych przez IQS, czują potrzebę edukacji swoich dzieci w zakresie finansów, ale nie wiedzą jak do tego tematu podejść.

Golden Arrow to jeden z najbardziej prestiżowych, ale i najstarszych polskich konkursów marketingowych. Organizowany jest przez VFP Communications i Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Od lat oceniane są w nim działania z zakresu komunikacji marketingowej, pod względem form i narzędzi, innowacyjności oraz efektywności. Jury złożone z marketerów i przedstawicieli specjalistycznych agencji przygląda się największym krajowym kampaniom. Głównym celem konkursu jest promowanie najlepszych praktyk w korzystaniu z narzędzi marketingowych i premiowanie przełomowych rozwiązań.

W konkursie nagradzane są projekty, które mogą stanowić punkt odniesienia dla całej branży. Nasz, chociażby z uwagi na kategorię, właśnie taki był. Bankowość dziecięca to mało popularny obszar w komunikacji, ale z wielkim potencjałem. W ramach kampanii launchującej nowy produkt pokazaliśmy rodzicom jak ważna jest finansowa edukacja dzieci. Odpowiedzią jest bankowa aplikacja PeoPay KIDS, która uczy dzieci zarządzać swoimi finansami. Bo najlepiej uczyć się „w praktyce”. Odnieśliśmy nie tylko sukces sprzedażowy, ale przede wszystkim wizerunkowy, przekonując, że mamy nowoczesną ofertę dla najmłodszych – mówi Jorge Sánchez Klosiński, Dyrektor Biura Marketingu w Banku Pekao S.A.

Kategoria Wyzwania marketera, a wraz z nią podkategoria Product launch to zupełnie nowy obszar, brany od tego roku pod uwagę w konkursie Golden Arrow. Podczas gali, która odbędzie się 24 czerwca, jury po raz pierwszy przyzna w nim statuetkę. Rozpatrując zgłoszenia w tej kategorii sprawdzano z wykorzystaniem jakich działań produkt został wprowadzony na rynek, by zbudować jego szeroką świadomość. Przyglądano się kampanii marketingowej, sposobom dystrybucji czy customer experience związanemu z produktem. Przede wszystkim brano zaś pod uwagę finalne efekty w porównaniu do zaplanowanego celu.

 

 

Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z ponad 230 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 5,7 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (jest w gronie trzech najbardziej odpornych wśród 48 banków w Europie w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA).

Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.

Załączniki do Informacji

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów.