Bank Pekao postanowił w sposób szczególny wsłuchać się w głos swoich klientów i zbadać ich preferencje, dotyczące aplikacji mobilnej. Udostępnił użytkownikom program beta testów PeoPay. Zebrane od klientów uwagi pozwolą udoskonalić aplikację i uczynić ją bardziej przyjazną użytkownikom.
Bank Pekao zachęca swoich klientów, posiadaczy urządzeń mobilnych z systemem Android, do aktywnego współtworzenia kolejnych wersji aplikacji banku. Każdy użytkownik może mieć wpływ na to, w jakim kierunku będzie się ona rozwijać. Aby mieć wcześniejszy dostęp do nowych funkcji i poprawek przed udostępnieniem ich wszystkim klientom, a także móc wyrażać na ich temat swoje opinie i sugerować zmiany, wystarczy zgłosić się i dołączyć do programu beta testów.
– Najnowsza wersja aplikacji PeoPay to duża zmiana w zakresie wykorzystanej technologii i szybkości działania aplikacji. Użytkownicy mają do dyspozycji nowy moduł inwestycyjny, a także jeszcze sprawniejszy moduł realizacji przelewów. Stopniowo z wprowadzanymi do aplikacji zmianami i nowościami, będziemy informować naszych testerów, na co powinni zwrócić uwagę. Zdobyty feedback będzie miał duży wpływ na wprowadzane poprawki, a nowa aplikacja będzie odzwierciedleniem tego, czego życzą sobie klienci – podkreśla Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.
Osoba, która chce zapisać się na ochotnika jako tester, może to zrobić na stronie aplikacji w sklepie Google Play. Po wyszukaniu aplikacji PeoPay w sklepie, w szczegółach opisu, pod zdaniem „Dołącz do programu testów Beta” należy wybrać „Dołącz”. Zapisany użytkownik będzie stale otrzymywać od Pekao nowe, kolejne wersje beta aplikacji PeoPay. Może też w każdym momencie z tego zrezygnować. W jednym czasie może być zapisana ograniczona liczba testerów aplikacji. Po osiągnięciu tego limitu, zgłoszenia nie będą możliwe – chyba, że ktoś z użytkowników się wypisze.
Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z ponad 240 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 5,8 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (jest na drugim miejscu wśród 50 najbardziej odpornych banków w Europie w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA).
Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.