Skokowe upowszechnienie usług bankowości online i mobilnej, jako sposobu na bezpieczny, szybki i wygodny dostęp do pieniędzy oraz na zdalne zarządzanie finansami osobistymi to odpowiedź banków na oczekiwania klientów. Już w zeszłym roku bez wychodzenia z domu klienci Pekao samodzielnie mogli zrealizować komfortowo wiele spraw. Teraz bank rozszerzył listę wniosków, jakie można złożyć w serwisie Pekao24 i aplikacji PeoPay m.in. o zaświadczenia i dyspozycje do kredytu mieszkaniowego, kredytu studenckiego, pożyczki czy karty.
Jak wynika z badania „Banking Evolution Study” przeprowadzonego na zlecenie Mastercard we wrześniu 2020 r. postępująca cyfryzacja życia zdeterminowała wzrost popularności bankowości elektronicznej. Aż 97 proc. ankietowanych w Polsce jest zainteresowanych korzystaniem z rozwiązań z zakresu bankowości cyfrowej, co jest najwyższym wynikiem w Europie. Równocześnie wzrosły także oczekiwania klientów wobec banków dotyczące szybkiego dostępu do pieniędzy oraz wygodnego i bezpiecznego zdalnego zarządzania finansami osobistymi.
Bank Pekao od dawna wdraża produkty i usługi związane z digitalizacją. W serwisie Pekao24 oraz w najnowszej wersji aplikacji PeoPay, która jest aktualnie stopniowo udostępniana, klienci mają dostęp do szeregu dyspozycji, które można złożyć samodzielnie bez wychodzenia z domu. Bank rozszerzył właśnie ten pakiet o kolejnych 25 pozycji. Online złożymy m.in. zaświadczenia i dyspozycje do kredytu mieszkaniowego, kredytu studenckiego, pożyczki, rachunku czy karty. Klient może wnioskować przez internet np. o całkowitą przedterminową spłatę kredytu hipotecznego i pożyczki, zaświadczenie o wysokości zadłużenia, opinię bankową czy przygotowanie dokumentów do ustanowienia hipoteki. Na podstawie dyspozycji złożonej online, bank przygotowuje odpowiednie zaświadczenia, które następnie są udostępniane klientowi w serwisie Pekao24 lub w aplikacji PeoPay.
– Cyfryzacja wielu procesów mocno przyspieszyła. Klienci oczekują, że coraz więcej bankowych spraw łatwo zrealizują w kanałach zdalnych. Dlatego rozszerzamy listę dyspozycji, które można złożyć przez bankowość internetową. Nadal będziemy je rozwijać. Zgodnie z założeniami nowej strategii banku, będziemy dążyć do maksymalnej digitalizacji procesów bankowych, by jak najwięcej z nich klient mógł wykonać samodzielnie online, oszczędzając swój czas i pieniądze – mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.
Dzięki nowym funkcjonalnościom klienci Pekao mogą uniknąć co najmniej dwóch wizyt w oddziale, a dodatkowo zmniejszyć opłaty za złożone dyspozycje.
Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z ponad 240 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 5,8 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (jest na drugim miejscu wśród 50 najbardziej odpornych banków w Europie w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA).
Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.