KOMUNIKAT PRASOWY

22.11.2021

Bank Pekao zakończył migrację produktów i usług klientów Idea Banku

Wcześniej niż pierwotnie planowano, zakończyła się operacja przeniesienia danych klientów byłego Idea Banku S.A. do systemów operacyjnych Banku Pekao S.A. Już w weekend zyskali oni dostęp do bankowości elektronicznej i infolinii Banku Pekao S.A., a od dziś również do sieci placówek banku.

Procesem migracji objętych zostało ok. 270 tys. klientów byłego Idea Banku S.A., w tym ok. 220 tys. klientów firmowych i ok. 50 tys. klientów indywidualnych.

Zakończyła się jedna z najszybszych migracji klientów w historii polskiego sektora bankowego. Dzięki ciężkiej pracy naszego zespołu, ta niezwykle skomplikowana operacja przebiegła bardzo sprawnie. W imieniu zarządu Banku Pekao dziękuję wszystkim za zaangażowanie i wkład w przeprowadzenie migracji - powiedział Leszek Skiba, prezes zarządu Banku Pekao S.A. – Wszystkim klientom jestem wdzięczny za zrozumienie, a klientów byłego Idea Banku serdecznie witam w systemach Banku Pekao. Cieszę się, że mają już dostęp do pełnego wachlarza produktów i usług oferowanych przez nasz bank – dodał prezes.

Operacja migracji rozpoczęła się 19 listopada, a już w nocy z 20 na 21 listopada klienci byłego Idea Banku zyskali dostęp do swoich rachunków w systemach Banku Pekao. Mogą odtąd korzystać z bankowości internetowej Pekao24 i aplikacji PeoPay (w przypadku klientów indywidualnych i większości mikroprzedsiębiorstw) lub z bankowości elektronicznej PekaoBiznes24 (w przypadku pozostałych klientów firmowych) oraz z usług infolinii i szerokiej sieci oddziałów Banku Pekao w całej Polsce.

­– Przeniesienie ok. 270 tys. klientów z jednego systemu bankowego do drugiego wymagało od nas nie tylko wysokich kompetencji informatycznych, ale też skrupulatnego planowania i ogromnej mobilizacji. Zależało nam, aby migracja była jak najmniej dotkliwa dla klientów. Jestem dumny z zespołów i wszystkich obszarów banku zaangażowanych w ten proces. Jako bank po raz kolejny potwierdziliśmy, że jesteśmy dla naszych klientów partnerem, na którym można polegać – powiedział Błażej Szczecki, wiceprezes Banku Pekao S.A., nadzorujący Pion Technologii.

Klienci byłego Idea Banku powinni pamiętać o aktywowaniu nowych kart debetowych i kredytowych, otrzymanych pocztą od Banku Pekao. Karty kredytowe wydane przez Idea Bank przestaną być aktywne 22 listopada, a karty debetowe 26 listopada. Nową kartę kredytową należy aktywować  wykonując transakcję z użyciem kodu PIN przesłanego pocztą. Z nowej karty debetowej będzie można korzystać z PIN-em ze „starej” karty.

Więcej informacji nt. szczegółów migracji klienci znajdą na stronie https://www.pekao.com.pl/witamy-w-pekao. Osoby poszukujące wiadomości związanych z pełną ofertą Banku Pekao zapraszamy na stronę https://www.pekao.com.pl.

Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z ponad 240 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 5,9 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (jest na drugim miejscu wśród 50 najbardziej odpornych banków w Europie w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA). Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.

Do pobrania

NARZĘDZIA
  Kontakt dla mediów

Bank Pekao zaprasza do współpracy dziennikarzy i influencerów.
Aby zapewnić odpowiednią jakość i sprawność obsługi zapytań mediów, prosimy o kontakt drogą mailową wraz ze wskazaniem preferowanego terminu i godziny udzielenia odpowiedzi.

Paweł Jurek
Rzecznik Prasowy

tel.: +48 571 398 741