Bank Pekao prezentuje najnowszą wersję aplikacji PeoPay. Wprowadzone zmiany mają sprawić, że bankowanie przy jej pomocy będzie jeszcze bardziej intuicyjne. Tym razem szczególny akcent został położony na kwestie personalizacji. Bank Pekao będzie sukcesywnie wprowadzał kolejne zmiany w aplikacji mobilnej na przestrzeni kolejnych dwóch miesięcy.
Wzrost klientów banków w Polsce, którzy zarządzają swoimi finansami przede wszystkim za pomocą aplikacji mobilnych jest bardzo dynamiczny. Według ostatnich danych jest ich już ponad 10 mln, co łącznie stanowi połowę wszystkich użytkowników bankowości mobilnej. Aplikacje bankowe mają zapewniać klientom szybki dostęp zarówno do posiadanych środków, jak i jak największej liczby funkcjonalności, a wszystko to w przystępny sposób, dzięki czemu bankowanie za pomocą smartfona ma być niezwykle proste.
Użyteczność i prostota interfejsów są bardzo istotnymi elementami w mobilnym bankowaniu, o czym doskonale wie Bank Pekao. Jego mobilna aplikacja PeoPay jest jedną z najlepiej ocenianych aplikacji finansowych dostępnych w sklepach internetowych, a klienci mają łącznie już niemal 2,5 mln aplikacji na swoich urządzeniach. Jej użytkownicy w 2021 roku wykonali w sumie 260 mln transakcji w PeoPay na łączną kwotę ponad 70 mld zł. Logowali się do aplikacji średnio 16 mln razy w tygodniu, co daje 30 razy w każdej sekundzie.
Do tej pory klienci Banku Pekao mogli już korzystać z kilku opcji personalizacji aplikacji, m.in. wybierając te produkty, które miały być widoczne na pulpicie na tzw. kaflach zaraz po zalogowaniu do aplikacji. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość przytrzymania takiego kafla produktu, m.in. w celu udostępnienia numeru rachunku lub ukrycia kwoty dostępnych środków. Natomiast dzięki skrótom użytkownik PeoPay może szybko przejść do przelewu, BLIKa, doładowania telefonu oraz szeregu innych operacji, a to wszystko za pomocą jednego kliknięcia.
– Naszym celem jest wyposażenie aplikacji PeoPay w kolejne, proste w użyciu funkcje, dzięki którym aplikacja będzie przyjazna dla każdego użytkownika – niezależnie od jego wieku i doświadczenia w korzystaniu z bankowości mobilnej. Wprowadzenie każdej zmiany poprzedzone jest badaniem opinii naszych klientów, ponieważ to ich zdanie jako użytkowników końcowych jest dla nas najważniejsze. Ostatnie analizy jednoznacznie wskazały, że kierunkiem, w którym powinniśmy podążać jest personalizacja naszej aplikacji i ten wniosek znajduje swoje odzwierciedlenie w najnowszej wersji PeoPay – podkreśla Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych Banku Pekao S.A.
W najnowszej wersji aplikacji PeoPay będą dostępne nowe widżety z szybkim podglądem i dostępem do ulubionych funkcji. Jej użytkownicy będą sami decydować o tym, które widżety chcą mieć dostępne na pulpicie, w jakiej kolejności, i jak ma wyglądać ekran główny aplikacji. Wszystko zostanie zaprezentowane w atrakcyjnej i prostej formie.
Widżety pozwolą na ustawienie przez klienta od 1 do nawet 5 ostatnich transakcji bez potrzeby wchodzenia w pełną historię konta, a także umożliwią podsumowania swoich wydatków i wpływów oraz przeanalizowania wydatków w ujęciu dziennym, tygodniowym, miesięcznym w postaci analizy finansowej (PFM).
Rodzice, których dzieci korzystają z aplikacji PeoPay KIDS będą mogli na widżecie kontrolować stan kont swoich dzieci lub ich wydatki w prostym zestawieniu bezpośrednio ze swojego pulpitu PeoPay. Prosto z pulpitu klienci banku kupią również bilet komunikacji miejskiej – widząc od razu status biletu. Przy użyciu aplikacji można także opłacić parking za samochód otrzymując informacje o czasie parkowania. Bank Pekao jako pierwszy na rynku finansowym w Polsce wprowadzi także PeoPay „stories”. W tym miejscu prezentowane będą użytkownikom spersonalizowane oferty, informacje oraz poradnik, jak korzystać z nowych funkcji aplikacji.
Najnowsza wersja PeoPay umożliwia również z poziomu pulpitu złożenie wniosku, dyspozycji lub sprawdzenie statusu swojej sprawy. Bank Pekao udostępnia już ponad 100 różnych dyspozycji i zaświadczeń poprzez bankowość internetową – bez konieczności wizyty
w oddziale.
PeoPay w nowej odsłonie to również zmiany związane z uproszczeniem nawigacji. Klienci znajdą wszystkie produkty w jednym miejscu – w dolnym menu nawigacyjnym. Odświeżona została sekcja Płatności oraz menu Więcej dostępne w dolnym pasku nawigacji. Elementy te zostały lepiej pogrupowane oraz uatrakcyjnione wizualnie. Wszystko po to, aby użytkownicy aplikacji łatwiej i szybciej mogli odnaleźć potrzebne funkcje.
Bank Pekao zapowiada również, że zastosowany zostanie onboarding zmian w aplikacji. Od teraz każda nowa wersja aplikacji poprowadzi i wytłumaczy klientom wprowadzane zmiany, dokładnie wskazując i wyjaśniając poszczególne elementy.
Nowe rozwiązania będą udostępnianie użytkownikom aplikacji PeoPay sukcesywnie od początku maja 2022 r. Oznacza to, że nie wszyscy klienci zobaczą w swoim PeoPay zmiany w tym samym czasie. Pierwsi będą posiadacze smartfonów z systemem iOS.
Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z ponad 233 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 5,8 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (jest na drugim miejscu wśród 50 najbardziej odpornych banków w Europie w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA).
Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.