Nie daj się okraść w Internecie! – antybohaterowie w nowej kampanii cyberbezpieczeństwa Banku Pekao S.A. uczą i zaskakują

Powrót Powrót
Bankowość detaliczna
7.10.2022

Bank Pekao S.A. rzuca wyzwanie cyberprzestępczości i rusza z nową kampanią edukacyjną „CO W SIECI SIEDZI”. Co może nas spotkać w Internecie i co należy zrobić, aby nie dać się okraść – o tym opowiadają antybohaterowie stworzeni przez Pekao.

Cyfrowy Polak spędza w Internecie nawet do 11 godzin dziennie.[1] Niemal każda nasza aktywność – praca, zakupy, bankowanie, nauka, zabawa – już została przeniesiona do sieci i może odbywać się zdalnie – bez wychodzenia z domu, czy też wręcz przeciwnie, z każdego miejsca na ziemi. Cyberprzestrzeń wciąż rozwija się w dynamicznym tempie, tak jak i dostęp do niej – coraz więcej darmowych, publicznych spotów WiFi, coraz większe pakiety danych w abonamentach komórkowych czy na kartach pre-paid, coraz bardziej wydajne telefony komórkowe i wciąż nowe aplikacje czy usługi mobilne. Korzystają z tego nie tylko uczciwi użytkownicy Internetu, ale także przestępcy. To oznacza, że nadążenie z rozwiązaniami dającymi nam zarówno „wolność w sieci”, jak i zapewniającymi odpowiedni poziom bezpieczeństwa dla naszej aktywności, staje się rosnącym wyzwaniem.

Ataków na użytkowników Internetu z każdym dniem jest więcej, a cyberprzestępcy używają coraz bardziej wyrafinowanych metod. Wirtualna kradzież to nie abstrakcja – to realne zagrożenie, na które każdy powinien być przygotowany i wiedzieć jak reagować. Jak podają statystyki, od 85% do nawet 95% cyberataków spowodowanych jest błędem ludzkim – to my sami dajemy „klucze” czy wprost otwieramy drzwi do naszej wirtualnej przestrzeni. Dlatego tak ważna jest świadomość.

Bank Pekao S.A. postanowił w sposób nieszablonowy pokazać zagrożenia istniejące w sieci oraz uświadomić klientom, co mają robić, by się przed nimi ustrzec i nie stracić pieniędzy. Kampania edukacyjna „CO W SIECI SIEDZI” ciekawie i kreatywnie pokazuje metody działania złodziei internetowych oraz uczy odbiorców bezpiecznych zachowań w Internecie.

Niestety wciąż wielu z nas bagatelizuje cyberzagrożenia. Pomimo rosnącej liczby publikacji na ten temat, nadal bezrefleksyjnie klikamy w linki z nieznanych źródeł czy otwieramy niesprawdzone załączniki. Tym samym narażamy się na atak cyberprzestępców, którzy wykorzystują naszą niewiedzę i nieuwagę. Musimy być świadomi zagrożeń i dobrze zapamiętać, czym jest FRAUD, SCAM, PHISHING i inni, bo żeby pokonać wroga, musimy go poznać. Dlatego – stajemy z nimi twarzą w twarz w naszej kampanii powiedziała Anna Baranek, kierownik zespołu mediów społecznościowych w Banku Pekao S.A.

Kampania Pekao zaskakuje i jednocześnie uczy bezpiecznego zachowania w sieci. Od teraz cyberzagrożenia mają konkretne twarze Zygmunta FRAUDa, SCAMlet O’Hary, Phish Kinga, Paula Icemana, Bad Sellera i MAL Ware’a. Za nimi kryją się znane nam pojęcia takie jak: fraud, scam, phishing, oszustwa na policjanta, oszustwa sprzedażowe czy malware. Dzięki kampanijnym postaciom przenosimy się w świat antybohaterów, obok których nie można przejść obojętnie. Celem kampanii jest zaintrygowanie odbiorców do tego stopnia, by byli skłonni dowiedzieć się więcej na temat przestępstw internetowych i sposobów ochrony własnych pieniędzy. Gra słów dała autorom kampanii ogromne pole do popisu. 

W mediach społecznościowych Banku Pekao S.A. będzie można spotkać troje głównych antybohaterów internetowych: Zygmunta FRAUDa, SCAMlet O’Harę oraz Phish Kinga, którzy w ciekawy sposób, na przykładzie różnych formatów, informują o zagrożeniach w sieci oraz sposobach radzenia sobie z nimi. Pozostałych internetowych złoczyńców można spotkać na stronie internetowej: www.pekao.com.pl/cyberczujni.

Kampania edukacyjna „CO W SIECI SIEDZI” została stworzona razem z agencją Insignia Sp. z o.o., która odpowiada za jej kreację i realizację oraz komunikację w mediach społecznościowych.

[1] https://www.mckinsey.com/pl/our-insights/cyfrowi-polacy-przyspieszenie-e-rewolucji

Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z ponad 277 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 6,2 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (jest na drugim miejscu wśród 50 najbardziej odpornych banków w Europie w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA). Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.

Załączniki do Informacji

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów.