Nowy CRM w Banku Pekao zrewolucjonizuje relację z klientem

Powrót Powrót
Bankowość detaliczna
24.10.2022

Projekt Banku Pekao o nazwie Omnibank CRM wzniesie relację z klientem na wyższy poziom, pozwalając na jeszcze lepsze zaspokajanie jego bieżących potrzeb. System CRM w ciągu ułamków sekund będzie reagował na nowe informacje, prezentując spersonalizowane komunikaty w aplikacji PeoPay i serwisie transakcyjnym Pekao24. A to wszystko z wykorzystaniem jednego z najnowocześniejszych narzędzi analitycznych osadzonych w chmurze.

Przy wsparciu platformy do przetwarzania danych w czasie rzeczywistym, zaawansowanej analityki i rozwiązań chmurowych, Omnibank CRM dostarczy klientom najbardziej adekwatne oferty i komunikaty. Maksymalna personalizacja przekazu pozwoli jeszcze szybciej odpowiadać na zmieniające się oczekiwania klientów. Oferty kierowane do odbiorcy będą zgodne z jego aktualnymi potrzebami.

Omnibank CRM zadba jednocześnie o to, aby klient nie otrzymywał zbyt wielu komunikatów i nie czuł się przytłoczony zbędnymi ofertami czy informacjami. Aplikacja będzie przekazywała wyłącznie najbardziej oczekiwane przez klienta treści. Wszystko po to, by obsługa bankowa była szybka, prosta i wygodna.

– Wierzę, że wdrożenie tak nowoczesnych, chmurowych narzędzi istotnie wesprze realizację strategii naszego banku w wymiarze budowania relacji z klientami i personalizacji komunikacji. Będziemy skuteczniej docierać z właściwym komunikatem o naszych produktach i usługach,
we właściwym czasie, z właściwym przekazem
– mówi Wojciech Werochowski, wiceprezes Banku Pekao, nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej.

Omnibank CRM to pierwsze w polskiej bankowości tak kompleksowe wdrożenie CRM w chmurze publicznej. Projekt umożliwia jeszcze lepsze wykorzystanie możliwości analitycznych i – co najważniejsze – niezmiennie gwarantuje bezpieczeństwo danych klientów. Wprowadzone do systemu algorytmy będą się przez cały czas rozwijać i uczyć, jak dopasować dialog i formę przekazu do odbiorcy.

– Rozwiązania chmurowe są motorem rozwoju technologicznego firm. To właśnie dzięki nim innowacje są wprowadzane szybciej, w tak dużej skali i przy zapewnieniu pełnego bezpieczeństwa przechowywanych danych. Osadzenie naszego systemu w chmurze pozwala na zastosowanie bardzo zaawansowanej analityki. Liczę, że zastosowane rozwiązania, a co za tym idzie przewaga technologiczna, przyczynią się do zacieśniania relacji z naszymi klientami i umocnią naszą pozycję banku pierwszego wyboru – dodaje Błażej Szczecki, wiceprezes Banku Pekao, nadzorujący Pion Technologii i Operacji.

Wdrożenie Omnibank CRM przyczynia się do realizacji strategii Banku Pekao na lata 2021-2024 w zakresie działań związanych z potrzebami i oczekiwaniami klientów, takich jak: dostarczanie personalizowanych ofert, rozszerzanie wiedzy o kliencie, komunikacja w czasie rzeczywistym czy wzrost kompetencji analitycznych przez bank. Zdarzenia, które zaszły w banku w związku
z projektem – budowa nowych procesów, stworzenie nowych ról oraz wdrożenie kolejnych obszarów pracy w systemie agile – zwiększą efektywność komunikacyjną banku. Wyznaczą także nowe standardy rynkowe, które będą odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów i wyróżnią Pekao jako lidera rozwoju z wykorzystaniem chmury w Polsce.

Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z ponad 277 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 6,2 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (jest na drugim miejscu wśród 50 najbardziej odpornych banków w Europie w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA). Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów.