#AleAkcja z Pekao to konkurs dla uczniów szkół podstawowych, którego celem jest sportowa edukacja, utrwalanie zdrowych postaw i nawyków. Uczestnicy konkursu Banku Pekao S.A. nagrali krótkie filmy, pokazujące ich grę w koszykówkę. Liczba zgłoszeń w konkursie zdecydowanie przekroczyła oczekiwania organizatorów. Filmów napłynęło aż blisko 900, a uczniowie i nauczyciele wykazali się dużą kreatywnością. Komisja konkursowa wybrała 20 finałowych filmów. Teraz, do końca stycznia, trwa głosowanie na najlepsze wideo, w którym może wziąć udział każdy zainteresowany.
Komisja Konkursowa brała pod uwagę kreatywność, oryginalność, pomysłowość, poczucie humoru wyrażone w filmie. Wszystkie filmy finałowe uznała za pomysłowe i niepowtarzalne.
– Zainteresowanie akcją było bardzo duże, co niezwykle nas cieszy. Filmy finałowe były zabawne, przejmujące albo prezentujące świetne umiejętności gry. Teraz zachęcamy wszystkich do wzięcia udziału w głosowaniu. Pomóżmy promować grę w koszykówkę i wesprzyjmy zaangażowane dzieciaki. Być może wśród finalistów jest szkoła z Waszej okolicy? Warto pomóc dzieciom wywalczyć nagrody dla ich szkoły by miały jeszcze więcej radości ze sportu – mówi Anna Baranek z Banku Pekao, przewodnicząca Komisji Konkursowej.
W konkursie do zdobycia jest główna nagroda o wartości 30 000 zł oraz pięć nagród drugiego stopnia o wartości po 10 000 zł każda. Nagrody to vouchery na sprzęt sportowy dla zwycięskiej szkoły. Filmy szkół zakwalifikowanych do II etapu zostały opublikowane na stronie akcji: www.aleakcjazpekao.pl. Tam można je obejrzeć i codziennie oddać jeden głos na swojego faworyta. Głosowanie odbywa się do 31.01.2023 r.
Bank Pekao od lat stawia na sport. W myśl hasła „Bierz życie za rogi” wspiera i zachęca do odważnego podejmowania wyzwań, realizowania wyznaczonych celów oraz sportowego rozwoju. W tym duchu, wraz z Polskim Związkiem Koszykówki oraz serwisem Szkolne Zbiórki by Patronite, Bank Pekao zaprosił dzieci i młodzież do tej zabawy. W imieniu Polskiego Związku Koszykówki w akcję zaangażowali się znani polscy zawodnicy i popularyzatorzy tej dyscypliny sportu: Ewelina Kobryn, Łukasz Koszarek i Maciej Szelągowski, którzy zachęcają do gry i większej aktywności fizycznej. Ambasadorzy akcji odwiedzą zwycięską szkołę i rozegrają z uczniami mecz towarzyski oraz podpowiedzą jak grać, żeby być jeszcze lepszym zawodnikiem.
Bank Pekao S.A. od sezonu 2021/2022 wspiera reprezentacje Polski kobiet i mężczyzn, kadry narodowe w koszykówce 3x3, Energa Basket Ligę, Energa Basket Ligę Kobiet, Suzuki 1 Ligę Mężczyzn, Suzuki Puchar Polski kobiet i mężczyzn oraz pozostałe rozgrywki organizowane przez Polski Związek Koszykówki i zabawę w Menedżera Energa Basket Ligi. Marka Banku Pekao S.A. podczas rozgrywek jest widoczna na bandach oraz na koszulkach sędziów boiskowych. Od bieżącego sezonu Bank Pekao S.A. jest także Partnerem Szkolnych Młodzieżowych Ośrodków Koszykówki (SMOK) oraz Koszykarskich Ośrodków Szkolenia Sportowego Młodzieży (KOSSM).
Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z 280 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 6,3 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (jest na drugim miejscu wśród 50 najbardziej odpornych banków w Europie w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA). Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.