Jeszcze bezpieczniejsza obsługa klienta w Banku Pekao dzięki identyfikacji pracownika banku

Powrót Powrót
Bankowość detaliczna
18.12.2023

Bank Pekao S.A. stawia na jeszcze większe bezpieczeństwo i wygodę klientów, chroniąc ich  przed spoofingiem, czyli próbami podszywania się pod pracowników banku czy pod numer telefonu infolinii. Oszuści często dzwonią w sprawie transakcji, która rzekomo miała zostać zlecona z konta klienta lub w sprawie fikcyjnego kredytu, który ktoś miał zaciągnąć na jego dane. Pretekstem do podania poufnych danych może być, np.: zablokowanie rzekomo wykonanego przelewu, wziętego kredytu lub podejrzanej płatności kartą. Klienci Pekao mają już możliwość szybkiego upewnienia się, że kontaktująca się z nimi osoba to naprawdę pracownik banku.

 Jak wygląda to rozwiązanie? Klient może zweryfikować tożsamość dzwoniącego pracownika w aplikacji PeoPay lub w serwisie internetowym Pekao24. Podczas rozmowy, kontaktujący się pracownik banku wysyła do klienta powiadomienie push w aplikacji PeoPay lub informację w serwisie internetowym Pekao24. Po zalogowaniu się klient otrzymuje wizytówkę ze szczegółowymi danymi pracownika. Wówczas klient prosząc o podanie tych danych upewnia się, że rzeczywiście rozmawia z pracownikiem banku. Jednocześnie pracownik banku może poprosić klienta o autoryzację wysłanej do niego wizytówki, aby mógł swobodnie kontynuować rozmowę bez weryfikacji dodatkowych danych klienta. Dla osiągnięcia maksymalnego poziomu bezpieczeństwa, bank świadomie wykluczył wiadomości SMS jako narzędzie do weryfikacji tożsamości pracownika.

Bezpieczeństwo środków naszych klientów to dla nas priorytet. Wiemy, że spoofing jest popularną metodą jaką próbują wykorzystywać różnego rodzaju oszuści, najczęściej sugerując jakieś finansowe zagrożenie dla klienta banku. W tak wykreowanej sytuacji dużą rolę grają emocje, przez które klient może stracić czujność. Apelujemy oczywiście o ostrożność oraz by nigdy nie podawać haseł, loginów do kont czy kodów BLIK. Jednak żeby klienci czuli się bezpiecznie w kontaktach telefonicznych z pracownikami Banku Pekao wdrażamy to dodatkowe zabezpieczenie, czyli identyfikację pracownika przez odporne na spoofing kanały, jak bankowość elektroniczna i aplikacja PeoPay – mówi dyrektor Departamentu Bankowości Codziennej i Produktów Oszczędnościowych w Banku Pekao, Remigiusz Hołdys.

Oprócz bezpieczeństwa swoich klientów Bank Pekao stawia również na ich wygodę i szybkość obsługi. Klient zainteresowany produktem lub usługą dostępną w kanałach zdalnych może zostać przekierowany do wybranych procesów sprzedażowych i obsługowych. Podobnie jak w przypadku wizytówki pracownik banku może wysłać klientowi powiadomienie push w aplikacji PeoPay lub przekierowanie w serwisie Pekao24, a klient po zalogowaniu szybko dotrze do miejsca, które go interesuje. To korzyść  zarówno dla klientów i pracowników, którzy jeszcze szybciej będą odpowiadać na potrzeby klientów. 

Wygoda klientów i dostępność oferty banku w kanałach zdalnych jest dla nas bardzo ważna, dlatego od lat rozwijamy serwis internetowy Pekao24 oraz aplikację mobilną PeoPay. Od teraz nasi klienci dzięki przekierowaniom zyskają szybki i bezpośredni dostęp do produktów i usług banku, którymi są zainteresowani. Funkcjonalność jest dostępna zarówno podczas spotkania w oddziale oraz w trakcie rozmowy telefonicznej z pracownikiem oddziału lub infolinii. Jestem przekonany, że wprowadzone rozwiązania zdecydowanie zwiększą komfort obsługi naszych klientów – podkreśla Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych.

Bankowość elektroniczna Banku Pekao S.A. jest doceniana przez ekspertów i klientów. Została nagrodzona w rankingu „Instytucja Roku” w kategorii „Najlepsza aplikacja mobilna”, „Najlepsza bankowość internetowa” oraz „Najlepszy zdalny proces otwarcia konta”. Aplikacja mobilna PeoPay została uznana za jedną z 15 najlepszych aplikacji bankowych na świecie według badania Digital Banking Maturity 2022, przeprowadzonego przez Deloitte. PeoPay jest także wysoko oceniany w kategorii finanse w sklepach z aplikacjami.

 

 

Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z 310 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 6,6 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (Pekao okazało się najbardziej odpornym bankiem w Europie, zajmując pierwsze miejsce w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA w 2023 roku wśród 70 banków). Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów.