3 czerwca Bank Pekao rozpoczął w mediach społecznościowych serię publikacji, zawierających szachowe zagadki. W ramach nowej kampanii młodzi ludzie mogą podjąć wyzwania opracowane przez mistrza świata juniorów do lat 16 w szachach klasycznych – Jakuba Seemanna.
Szachy to jedna z najstarszych i najpopularniejszych gier planszowych na świecie. Sport ten oddziałuje pozytywnie na dzieci i młodzież – uczy je przede wszystkim logicznego myślenia oraz umiejętności skupienia. Kampania, współtworzona przez Pekao, łączy więc tradycyjne wartości z nowoczesnym podejściem. Szachowe zagadki, udostępniane cyklicznie na profilach społecznościowych banku można rozwiązywać samodzielnie, niezależnie od poziomu zaawansowania.
- Nowa kampania łączy świat e-sportu z klasyczną grą w szachy, udowadniając, że jest to zabawa dla każdego – mówi Artur Brudnicki, dyrektor Biura Digital Marketingu w Banku Pekao S.A. – Koncepcja obrana przez bank to kolejne wsparcie młodych ludzi w realizacji ich pasji. Tym razem jednak nie skupiamy się na konkretnym produkcie, lecz na możliwości rozwoju strategicznych i logicznych umiejętności. Wyzwania, w których mogą wziąć udział wszyscy chętni udowadniają, że każdy ruch, zarówno na szachownicy, jak i w życiu, może być początkiem wspaniałej przygody – bo „Jak nie teraz, to kiedy?” – dodaje.
Posty z szachowymi zagadkami będą pojawiać się raz w tygodniu na profilach społecznościowych Pekao (Facebooku i Instagramie). Opracowane i na bieżąco komentowane są przez Jakuba Seemanna. Publikowane materiały wideo z mistrzem szachowym inspirowane są popularnym formatem vlogów, w których ekran dzieli się na sceny gry i osobę prowadzącą. Świat e-sportu w połączeniu z klasycznymi szachami podkreśla wizerunek Pekao jako instytucji, która docenia digitalowe trendy i wspiera młodych w realizacji ich pasji. Wyzwanie jest doskonałą okazją, aby rozwinąć umiejętności strategicznego myślenia, taktyki oraz kalkulacji. Stała interakcja z ekspertem sprawi, że uczestnicy będą mieli możliwość zyskania cennych wskazówek na przyszłość.
W 2023 roku Bank Pekao wprowadził nową platformę komunikacji marketingowej, której idea brzmi „Jak nie teraz, to kiedy?”. Skierowana do młodych ludzi linia kreatywna inspiruje do próbowania swoich możliwości, wspiera pasje i motywuje do tego, aby nie odkładać niczego na później. Hasło obecnej kampanii reklamowej „Jak nie teraz, to kiedy zrobisz swój pierwszy ruch?” ma wielowymiarowe znaczenie – zachęca ono nie tylko do podjęcia wyzwań szachowych, ale również do stawiania pierwszych samodzielnych kroków w dorosłym życiu, np. poprzez złożenie konta bankowego.
Koncepcję strategiczno-kreatywną przygotowała agencja Digital Kingdom Sp. z.o.o.
Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z 317 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje 6,8 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (Pekao okazało się najbardziej odpornym bankiem w Europie, zajmując pierwsze miejsce w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA w 2023 roku wśród 70 banków). Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie ok. 20 mld zł w ciągu dekady.