Pekao przygotował poradnik „Kredytowe ABC” dla młodych klientów, dostępny na stronie internetowej banku. To bezpłatny, atrakcyjny i przystępny tematycznie przewodnik finansowy zawierający artykuły oraz filmy video. Odbiorcy nie tylko dowiedzą się w jaki sposób wesprzeć finansowo realizację swoich celów i pasji, ale także odkodują co kryje się pod pojęciami takimi jak „zdolność kredytowa”, „RRSO” czy „historia kredytowa”. Jednocześnie, Pekao startuje z kampanią edukacyjną skierowaną do młodych klientów na temat dostępnych rozwiązań kredytowych oraz zasad bezpiecznego kredytowania.
Tak zwana „Generacja Z” wchodzi w dorosłość. Są to zarówno osoby, które dopiero planują studia, jak i te, które kontynuują naukę oraz pracują. To świadome pokolenie, które inwestuje w siebie i swoje kompetencje, jednocześnie szukając nowych możliwości rozwoju. Chcą być niezależni, posiadają produkty finansowe, takie jak konto, karta czy lokata. Część skorzystała już z pierwszego kredytu. Wkrótce to pokolenie będzie chciało się usamodzielnić, szukając dla siebie najlepszego finansowania.
– Bank Pekao stawia sobie za cel edukację finansową Polaków. Zaczynając od najmłodszych klientów za pomocą gier edukacyjnych w PeoPay KIDS, przez obecną kampanię - w tym Poradnik „Kredytowe ABC” - skierowaną do klientów wchodzących w dorosłość, aż po seniorów i stworzoną z myślą o nich strefą edukacyjną. Chcemy, aby nasze działania przyczyniały się do lepszego zrozumienia przez klientów szeroko rozumianych finansów oraz odpowiedzialnego planowania i zarządzania posiadanym budżetem – mówi Remigiusz Hołdys, dyrektor Departamentu w Pionie Bankowości Detalicznej Banku Pekao S.A.
Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Pekao przez agencję badawczą IR Center, połowa młodych dorosłych (w wieku 16-35 lat) wskazuje, że ma pożyczkę bądź kredyt. Są to głównie bankowe kredyty gotówkowe (19 proc.), debet na karcie kredytowej (16 proc.), następnie kredyt ratalny (14 proc.). Chociaż część młodych deklaruje niechęć do brania kredytów, wielu z nich uznaje finansowanie zewnętrzne za konieczność, aby w przyszłości zrealizować swoje cele.
Z drugiej strony raport „Młodzi dorośli: podejście do finansów i zadłużenia” Biura Informacji Kredytowej i Grupy ANG wskazuje, że aż 84 proc. młodych stanęło przed wyzwaniem związanym z pozyskaniem środków do realizacji swoich celów i skorzystało z formy zewnętrznego finansowania. Dla prawie połowy młodych (48 proc.) karta kredytowa, a więc produkt bankowy, okazuje się popularnym i często używanym sposobem na realizację płatności.
„Kredytowe ABC” czyli Atrakcyjnie, Bezpiecznie i Ciekawie
U niektórych wspomniana nieufność do korzystania z zewnętrznego finansowania wynika z niepewności co do zrozumienia terminów bankowych czy parametrów produktów finansowych. W tym celu Pekao stworzył dostępny na stronie internetowej banku poradnik „Kredytowe ABC”, będący kompendium wiedzy na temat produktów kredytowych, a także zaplanował kampanię w kanałach elektronicznych banku, mediach społecznościowych oraz nawiązał współpracę z portalem kontostudenta.pl.
Kampania edukacyjna skierowana jest do grupy klientów w wieku 18-26 lat. Działania zostały przygotowane w sposób atrakcyjny dla młodych klientów – składają się na nią materiały video, oraz przystępnie napisane artykuły. Kanałami dotarcia są przede wszystkim social media, takie jak Facebook czy Instagram.
Podstawowym celem kampanii edukacyjnej jest budowanie świadomości oraz bezpieczeństwa finansowego młodych klientów w przystępny i ciekawy sposób. Tematyka obejmuje m.in.: przedstawienie dostępnych form kredytowania i porównanie ich korzyści, wytłumaczenie pojęć bankowych, pokazanie w jaki sposób planować finansowanie, aby zobowiązanie nas nie przerosło. Poruszanym aspektem jest także wytłumaczenie jak budować swoją historię i wiarygodność kredytową pod kątem przyszłych potrzeb finansowych.
Pekao chce kompleksowo pomagać osobom wchodzącym w dorosłość, wspierając je w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących zobowiązań kredytowych. Dlatego w przypadku chęci bezpośredniego skonsultowania kwestii dotyczących finansów, zaprasza także do doradców w oddziałach banku.
Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z 317 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje 6,8 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (Pekao okazało się najbardziej odpornym bankiem w Europie, zajmując pierwsze miejsce w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA w 2023 roku wśród 70 banków). Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie ok. 20 mld zł w ciągu dekady.