Bank Pekao S.A. kolejny rok z rzędu został wyróżniony za drugą najsilniejszą markę pośród krajowych banków. Ranking Top Marka, zorganizowany na zlecenie magazynu Press wyłania najsilniejsze brandy na polskim rynku, oceniane przez pryzmat wizerunku instytucji w publikacjach prasowych, internetowych oraz mediach społecznościowych.
Badanie przeprowadzone przez Press oraz PSMM Marketing&More obejmowało materiały opublikowane w prasie, internecie oraz mediach społecznościowych w terminie od 1 lipca 2023 do 30 czerwca 2024 roku. W badanym okresie pojawiło się prawie 100 tys. publikacji na temat Banku Pekao, z czego 55,7 proc. w internecie, 41,1 proc. w social media, a 3,2 proc. w prasie.
- Najwięcej publikacji na temat banku pojawiło się w marcu br. To nieprzypadkowy termin, ponieważ Pekao świętowało wtedy swoje 95-lecie, które znalazło odzwierciedlenie w licznych materiałach medialnych. Rocznica powstania naszej instytucji była doskonałą okazją, aby przypomnieć, że historia Pekao jest również historią polskiej bankowości a nowoczesność i wszechstronność jest zapisana w naszym DNA. Bank i tym samym jego marka od niemal wieku cieszy się zaufaniem klientów. Nie ustajemy w staraniach, aby kontynuować ten trend i pozytywnie wyróżniać się na rynku – nie tylko pod kątem ilości, ale przede wszystkim jakości prezentowanych treści – mówi Paweł Jurek, rzecznik prasowy Pekao.
- Bank Pekao S.A. po raz kolejny może poszczycić się prestiżowym wyróżnieniem, którym jest Top Marka. Jesteśmy dumni, że nasz brand ma silną pozycję na rynku, a nasze szeroko zakrojone działania marketingowe i komunikacyjne przynoszą zamierzony skutek. Marka to nie tylko kwestia fizycznego logo, ale przede wszystkim przesłanie, które mówi: możesz mi zaufać, jestem odpowiedzialnym i wiarygodnym partnerem. W przypadku banku jest to szczególnie istotne, ponieważ pozyskiwanie i utrzymywanie klientów opiera się na budowaniu silnej i trwałej relacji – powiedział Mikołaj Beda, dyrektor ds. zarządzania wizerunkiem.
Badanie Top Marka objęło łącznie 31,5 mln wzmianek. Na tę liczbę złożyło się 1,4 mln materiałów prasowych, 11,9 mln publikacji internetowych oraz 18,2 mln wpisów w mediach społecznościowych. Siłę marki analizowano według trzech kluczowych kryteriów: liczby wzmianek, ich zasięgu i wydźwięku. Weryfikacji poddano przekaz dotyczący 830 brandów i firm. Łącznie wyłoniono 500 najsilniejszych medialnie marek.
Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z 316 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje 6,9 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (Pekao okazało się najbardziej odpornym bankiem w Europie, zajmując pierwsze miejsce w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA w 2023 roku wśród 70 banków). Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie ok. 20 mld zł w ciągu dekady.