Bank Pekao startuje z najnowszą kampanią zachęcającą klientów do oszczędzania. Komunikacja reklamowa wspiera sprzedaż Konta Przekorzystnego z Kontem Oszczędnościowym oraz Okazjami z Żubrem. Prowadzenie rachunku w Pekao to szereg korzyści oraz innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym łatwiej jest podejmować odważne decyzje i śmielej patrzeć w przyszłość.
Polacy coraz chętniej oszczędzają, a ich motywacje ku temu są różnorodne. Badanie „Twoje prognozy i plany finansowe Polaków na 2024 r.” pokazuje, że w ubiegłym roku 39 proc. Polaków chciało zacząć oszczędzać, a 26 proc. planowało lepiej kontrolować swoje wydatki.[1] Z kolei według raportu Autopay „Inwestowanie bez ryzyka? Jak oszczędzają młodzi ludzie” aż 54 proc. młodych Polaków oszczędza pieniądze w celu zabezpieczenia przyszłości.[2] Odpowiadając na te trendy, Bank Pekao przygotował atrakcyjne promocje na Koncie Oszczędnościowym i Koncie Przekorzystnym, wspierając je kampanią reklamową.
- W najnowszej kampanii reklamowej opowiadamy o odwadze do działania. Jej przejawy znajdziemy w wielu momentach życia: w mierzeniu się z codziennymi wyzwaniami, podejmowaniu ważnych decyzji, czy wtedy, gdy robimy coś po raz pierwszy w życiu. Kiedy mamy pieniądze, łatwiej jest spełniać swoje marzenia i planować przyszłość. Dlatego Bank Pekao wspiera w oszczędzaniu, aby nasi klienci mogli działać odważnie – mówi Jorge Sánchez, dyrektor Departamentu Marketingu w Banku Pekao S.A.
- Nowy rok to doskonały moment, aby zacząć oszczędzanie i wprowadzić do swojego życia finansową dyscyplinę. W Banku Pekao oferujemy rozwiązania, które ułatwiają ten krok oraz jednocześnie motywują do działania – podkreśla Remigiusz Hołdys, dyrektor Departamentu Bankowości Codziennej i Produktów Oszczędnościowych w Banku Pekao S.A.
Bank oferuje klientom możliwość skorzystania z Konta Oszczędnościowego bądź Konta Oszczędnościowego Premium z promocyjnym oprocentowaniem 7 proc. w skali roku do 100 tys. zł (w przypadku Konta Oszczędnościowego) lub 200 tys. zł (w przypadku Konta Oszczędnościowego Premium) przez okres do 152 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy. Oferta dostępna jest do 31 marca 2025 r. dla nowych i obecnych klientów, posiadających niewielkie środki na rachunkach w banku, którzy dysponują kartą debetową do konta osobistego.
Co więcej, nowi klienci, którzy do 31 marca 2025 r. otworzą Konto Przekorzystne online, mogą skorzystać z promocji „Otwórz Konto online i otrzymaj nagrodę” - edycja II i zyskać bonus do 300 zł na swój rachunek. Pierwsze 150 zł można otrzymać za założenie konta z kartą, aplikacją PeoPay i bankowością elektroniczną Pekao24 oraz zrealizowanie wpływu o łącznej kwocie 1000 zł w dwóch miesiącach od otwarcia.[3] Drugie tyle może wpłynąć na rachunek klienta, kiedy wykona min. 5 transakcji swoją kartą do konta w każdym z trzech kolejnych miesięcy od jego otwarcia.
Posiadając Konto Przekorzystne można za darmo prowadzić rachunek, obsługiwać złotą kartę do konta, wypłacać gotówkę z bankomatów w Polsce i za granicą, dokonywać przelewów w aplikacji PeoPay oraz płacić kartą do konta w innych walutach niż PLN. A to nie wszystkie korzyści.
W kampanii bank promuje także program rabatowy Okazje z Żubrem. Ciesząca się dużym zainteresowaniem platforma dostępna jest zarówno w aplikacji PeoPay, jak i bankowości elektronicznej Pekao24 i oferuje kody rabatowe, sięgające do nawet kilkudziesięciu procent, w setkach popularnych sklepów internetowych oraz w punktach handlowo-usługowych, m.in. Samsung, Answear, Sephora i wielu innych.
Dla właścicieli rachunku w Pekao przeznaczona jest aplikacja PeoPay – jedna z najlepiej ocenianych aplikacji bankowych w sklepach Google Play czy AppStore, która używana jest przez blisko 3,5 mln klientów banku. Nowoczesna aplikacja mobilna daje dostęp do szerokiej gamy produktów, w tym do rachunku osobistego, oszczędnościowego, kantoru wymiany walut, kredytów, a także płatności telefonem, za bilety komunikacji miejskiej czy opłaty za parkingi lub autostrady. Innowacyjny oraz intuicyjny design oprogramowania pozwala na personalizację, udostępniając możliwość wyboru tła, widżetów i skrótów dostosowanych do potrzeb danej grupy wiekowej.
Elementem, który dodatkowo może wspierać klientów w realizacji noworocznych postanowień związanych z oszczędzaniem, są Skarbonki, czyli rachunek umożliwiający odkładanie środków na realizację swoich planów i marzeń. Podczas otwierania klient określa nazwę Skarbonki oraz czas i kwotę, jaką chce zgromadzić. Ponadto, może do niej wpłacać dowolne kwoty lub oszczędzać regularnie ustawiając stałe zlecenie przelewu. Klient może mieć do 10 Skarbonek przypisanych do konta oszczędnościowego. Co więcej, osoby, które założą bądź posiadają konto oszczędnościowe w Banku Pekao, mogą otworzyć swoją pierwszą Skarbonkę z oprocentowaniem 5 proc. w skali roku do 5 000 zł przez 92 dni od zawarcia umowy.
Kampania reklamowa 360 stopni obejmuje telewizję, VOD, kina, internet, media społecznościowe, a także kanały elektroniczne oraz placówki banku.
Za strategię i koncept kreatywny odpowiada agencja Leo Burnett. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Tank, a postprodukcją studio Badi Badi. Reklamy wyreżyserował Maciej Kowalczuk. Za działania digital odpowiada Sales&More, a social media realizuje Digital Kingdom. Autorem fotografii jest Łukasz Pęcak. Zakupem mediów offline zajął się dom mediowy Sigma Bis S.A.
Więcej informacji można znaleźć na stronach:
- Promocje Konta Przekorzystnego i Konta Oszczędnościowego: Konto Przekorzystne w Banku Pekao S.A.,
- Okazje z Żubrem: Okazje z Żubrem - Bank Pekao S.A.
[1] Badanie Big Info Monitor, Twoje prognozy i plany finansowe Polaków na 2024 r., źródło: Polacy chcą oszczędzać. Wyniki nowego badania - Gospodarka - PR24.PL
[2] Raport Autopay, Inwestowanie bez ryzyka? Jak oszczędzają młodzi, źródło: Inwestowanie bez ryzyka? Jak oszczędzają młodzi ludzie? [Raport]
[3] Aby spełnić warunki, 1000 zł wpływu klient powinien zrealizować w ciągu dwóch miesięcy, tzn. jeżeli klient otworzył konto w lutym, to powinien dokonać wpływu w wysokości 1000 zł w lutym i marcu – np. 500 zł w lutym i 500 zł w marcu lub 1000 zł w lutym, lub 1000 zł w marcu.
Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z 324 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje 7 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (Pekao okazało się najbardziej odpornym bankiem w Europie, zajmując pierwsze miejsce w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA w 2023 roku wśród 70 banków). Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie ok. 20 mld zł w ciągu dekady.