PekaoToken – innowacja na rynku bankowości elektronicznej

Powrót Powrót
Bankowość detaliczna
16.02.2010

Od środy, 17 lutego 2010 r. Bank Pekao SA udostępni klientom innowacyjną usługę - PekaoToken. Jest to wygodna i bezpieczna, a jednocześnie bezpłatna metoda autoryzacji transakcji w serwisie internetowym Pekao24. Polega na generowaniu przy pomocy telefonu komórkowego jednorazowych kodów, służących do akceptowania operacji na rachunkach prowadzonych w Banku Pekao SA oraz w Domu Maklerskim Pekao.

PekaoToken ma trzy podstawowe zalety. Przede wszystkim zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, ponieważ każdy kod wygenerowany przez PekaoToken jest unikalny i powiązany tylko z konkretną transakcją zlecaną w Pekao24, a dostęp do aplikacji chroniony jest indywidualnym kodem PIN. Po drugie PekaoToken jest wygodny. Nie wymaga posiadania przez klientów specjalistycznego sprzętu, nie trzeba nosić przy sobie kart kodów TAN. Wystarczy telefon komórkowy z obsługą aplikacji Java i z dostępem do Internetu. Aplikację obsługuje większość dostępnych na polskim rynku modeli telefonów komórkowych. Dodatkowo generowane przez PekaoToken kody nie ulegają wyczerpaniu - nie zabraknie ich więc na realizację zaplanowanych operacji. Po trzecie, po pobraniu aplikacji z Internetu,  korzystanie z PekaoToken jest bezpłatne, a samo generowanie kodu autoryzacyjnego odbywa się w trybie off line.

- Zatwierdzanie operacji z wykorzystaniem PekaoTokena to obecnie najnowocześniejsza  metoda autoryzacji. Myślę, że jeżeli ktoś raz spróbuje, to już do starszych metod nie wróci. Jestem przekonany o tym, że rozwiązania technologiczne oparte na urządzeniach mobilnych będą coraz powszechniejsze w polskiej bankowości - powiedział Bartłomiej Nocoń, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Banku Pekao SA.

Dotychczasowi użytkownicy Pekao24 mogą zmienić obecnie wykorzystywaną metodę autoryzacji na PekaoToken w serwisie internetowym Pekao24, za pośrednictwem konsultanta TelePekao lub w Oddziale Banku. Nowym klientom metoda ta będzie oferowana jako domyślny sposób autoryzacji operacji (w serwisie internetowym banku). Bank wyśle klientowi  SMS z linkiem do pobrania aplikacji. Po jej zainstalowaniu w telefonie wystarczy aktywować PekaoToken specjalnym kodem dostępnym w serwisie Pekao24, a następnie ustanowić własny kod PIN chroniący aplikację przed nieautoryzowanym dostępem.

Więcej informacji o usłudze PekaoToken można uzyskać na stronie internetowej banku www.pekao.com.pl. Instrukcja obsługi dostępna jest po zalogowaniu do serwisu Pekao24 oraz na www.pekao.com.pl, w sekcji: bankowość elektroniczna. Można tam również znaleźć listę aparatów telefonicznych, które obsługują aplikację PekaoToken.

Pekao24 to usługa Banku Pekao SA pozwalająca klientom indywidualnym na dostęp do rachunku za pośrednictwem Internetu i telefonu. Codziennie ponad 300 tys. osób, klientów Banku Pekao SA loguje się do Pekao24 i realizuje ok. 260 tys. operacji. Miesięcznie średnia suma ich wszystkich logowań przekracza 11 mln.

Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies. Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, oraz w celach analitycznych, moich danych osobowych pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, przez Bank Pekao S.A. w celu marketingu produktów i usług podmiotów trzecich oraz i przez podmioty współpracujące z Bankiem w tym podmioty z grupy kapitałowej Banku oraz Zaufanych partnerów.