KOMUNIKAT PRASOWY

11.02.2021

Aplikacja PeoPay KIDS z nominacją do nagrody Mobile Trends Awards

Bank Pekao znalazł się w finale prestiżowego konkursu Mobile Trends Awards. Jego aplikacja PeoPay KIDS, stworzona z myślą o najmłodszych, walczy o zwycięstwo w kategorii Edukacja. To nowoczesne narzędzie, które pomaga dzieciom stawiać pierwsze kroki w świecie finansów.

Mobile Trends Awards to najważniejsze wyróżnienie branży mobilnej. Już od 10 lat nagrody wręczane są firmom, które z sukcesem wykorzystały mobilne technologie w swoich projektach. Statuetki Mobile Trends Awards przyznawane są przez Kapitułę Konkursową, w której skład wchodzą eksperci od lat związani z branżą mobile.

Aplikacja PeoPay KIDS zyskała nominację do nagrody i znalazła się wśród trzech najlepszych mobilnych narzędzi edukacyjnych na polskim rynku. PeoPay KIDS to kompleksowe rozwiązanie Banku Pekao dla dzieci w wieku 6-13 lat oraz ich rodziców. Dzięki niemu, dziecko otrzymuje w praktyce nowoczesną lekcję edukacji finansowej. Pod bacznym okiem rodzica, zaczyna korzystać ze swojego konta, oszczędza nowocześnie na swoje wymarzone cele w wirtualnych skarbonkach i realizuje pierwsze transakcje swoją własną kartą. Aby ułatwić stawianie pierwszych kroków w aplikacji, na dzieci czekają wirtualni trenerzy: lis, złotówka i żubr.

Dodatkowo, bank we współpracy z zewnętrznymi ekspertami przygotował książeczki edukacyjne, tak aby w przyjazny sposób wprowadzić dzieci w świat finansów i podzielić się z rodzicami poradami: od czego zacząć naukę zarządzania pieniędzmi, w jaki sposób poruszyć kwestię kieszonkowego dla swoich pociech oraz jak wspierać je w realizacji własnych planów. Przygotowana została również autorska gra planszowa, ucząca dzieci oszczędzania.

Dzieci są przyzwyczajone do nowych technologii, z którymi spotykają się na co dzień. Sercem Pakietu PeoPay KIDS jest więc aplikacja dla dzieci, połączona z kontem osobistym i oszczędnościowym, kartą płatniczą i panelem rodzica, który pozwala sprawować dyskretną kontrolę nad finansami dziecka. W aplikacji dziecko może m.in. doładować telefon, zlecić przelew zatwierdzany przez rodzica, oszczędzać pieniądze na skarbonkach, a także korzystać z porad wirtualnych trenerów. W aplikacji przygotowaliśmy dla dzieci specjalną zakładkę Wiedza, gdzie tłumaczymy dziecku słownictwo bankowe. To jedyna taka oferta finansowa dla dzieci poniżej 13 lat w Polsce – wyjaśnia Remigiusz Hołdys, Dyrektor Departamentu Zarządzania Ofertą i Segmentami Klientów w Banku Pekao S.A.

Bardzo cieszy nas nominacja do Mobile Trends Awards oznacza dołączenie do  grona marek tworzących projekty mobilne na najwyższym poziomie. Konkurs wyłania najlepsze rozwiązania, które zmieniają rynek mobile i wytyczają nowe standardy, a pakiet PeoPay KIDS z pewnością do nich należy. Aplikacja PeoPay KIDS to rozwiązanie, które powstało przy użyciu nowoczesnych technik projektowania innowacji. To efekt pracy wielu jednostek w banku i wsparcia naszego Laboratorium Innowacji. Stworzyliśmy ją  wspólnie z docelowymi użytkownikami: dziećmi i rodzicami.  Już teraz możemy powiedzieć, że aplikacja odniosła sukces. Zdążyło ją już pobrać ponad 40 tys. dzieci, otrzymuje także wysokie oceny w rankingach sklepów z aplikacjami – podkreśla Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.

Spośród nominowanych w Mobile Trends Awards projektów kapituła konkursowa wyłania zwycięzców. Jury ocenia rozwiązania za perfekcję, dostosowanie się do potrzeb użytkowników, innowacyjność oraz rozpoznawalność. Głos mają również internauci – mogą wskazać swój ulubiony projekt. Tegoroczne głosowanie internautów potrwa od 11 do 18 lutego i będzie dostępne na stronie https://mobiletrendsawards.pl/mta/glosowanie#11 . Najlepsze projekty otrzymają dodatkowe punkty w rywalizacji o pierwsze miejsce w konkursie i nagrodę specjalną – statuetkę za zwycięstwo w głosowaniu. Wyniki plebiscytu zostaną ogłoszone podczas uroczystej gali online, która odbędzie się 4 marca br.

 

 

 

Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z ok. 235 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 5,7 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (jest w gronie trzech najbardziej odpornych wśród 48 banków w Europie w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA).

Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.

NARZĘDZIA
  Kontakt dla mediów

Bank Pekao zaprasza do współpracy dziennikarzy i influencerów.
Aby zapewnić odpowiednią jakość i sprawność obsługi zapytań mediów, prosimy o kontakt drogą mailową wraz ze wskazaniem preferowanego terminu i godziny udzielenia odpowiedzi.

Karolina Maciaszek
Kierownik Biura Komunikacji Korporacyjnej

tel.: +48 727 413 379
Paweł Jurek
Rzecznik Prasowy

tel.: +48 571 398 741