Bank Pekao S.A. czwarty raz z rzędu otrzymał tytuł Najlepszego Banku w kategorii Bank Komercyjny przyznawany w plebiscycie Gazety Bankowej. Konkurs wyłania najlepsze banki na podstawie specjalnie skonstruowanej ankiety obejmującej kwestie finansowe oraz pozafinansowe, takie jak m.in. ESG, customer experience czy marketing.
Plebiscyt Gazety Bankowej co roku wskazuje instytucje, które radzą sobie najlepiej na tle polskiego sektora bankowego - nie tylko pod kątem wyników dla akcjonariuszy, lecz w znacznie szerszym rozumieniu, z uwzględnieniem potrzeb klientów i misji pełnionej przez banki w gospodarce. Na wynik składa się analiza ankiet przeprowadzona przez partnera merytorycznego konkursu, firmę doradczą Kearney oraz ocena członków kapituły konkursowej, do której zaliczają się eksperci rynku finansowego.
– Czasy pandemiczne i postpandemiczne pokazały, że bank to nie tylko instytucja dająca i przyjmująca pieniądze – to przede wszystkim partner, do którego można zwrócić się po radę, który stara się słuchać i odpowiadać na potrzeby. Ma to swoją drugą stronę – żeby dopasować się do realiów i potrzeb, bank musi działać szybko i elastycznie. Aby móc tak funkcjonować, potrzebni są odpowiedni ludzie – zaangażowani, kompetentni i odpowiedzialni. Jednym słowem: pracownicy Banku Pekao S.A. Dlatego z tego miejsca chciałbym podziękować każdemu z nich. Ta nagroda to sukces nas wszystkich – mówi Leszek Skiba, prezes Zarządu Banku Pekao S.A.
Nagrody TechnoBiznes 2023
Podczas uroczystej gali wręczone zostały także nagrody TechnoBiznes 2023. W tym roku Bank Pekao S.A. otrzymał wyróżnienie w kategorii Bankowość za Omnibank CRM - pierwszy bankowy marketing w czasie rzeczywistym w chmurze obliczeniowej.
Omnibank CRM to pierwsze w polskiej bankowości tak kompleksowe wdrożenie CRM w chmurze publicznej. Przy wsparciu platformy do przetwarzania danych w czasie rzeczywistym, zaawansowanej analityki i rozwiązań chmurowych, system w ciągu ułamków sekund reaguje na nowe informacje, prezentując klientom spersonalizowane oferty oraz komunikaty w aplikacji PeoPay i serwisie transakcyjnym Pekao24. Wprowadzone do systemu algorytmy cały czas się rozwijają oraz uczą, jak dopasować dialog i formę przekazu do odbiorcy.
Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z 293 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 6,4 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (jest na drugim miejscu wśród 50 najbardziej odpornych banków w Europie w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA). Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.