Bank Pekao S.A. drugi rok z rzędu zajął trzecie miejsce w rankingu magazynu Forbes „Bank Przyjazny Firmie”, otrzymując ponad 305 pkt z zebranych badań dotyczących jakości obsługi przedsiębiorców. To kolejne z rzędu wyróżnienie jest potwierdzeniem zaangażowania banku w przygotowanie skrojonej oferty dla firm oraz zapewnienie najwyższej jakości obsługi zarówno w placówkach, jak i w kanałach zdalnych.
W kolejnej już, dziewiątej edycji rankingu magazynu Forbes „Bank Przyjazny Firmie”, Bank Pekao S.A. otrzymał 305,1 pkt i zajął trzecie miejsce na podium. Jest to o tyle ważne, że niezmiennie utrzymał tę pozycję z roku na rok. Można zatem uznać, że jest to mocna trzecia pozycja, która świadczy o tym, że audytorzy badania doceniają działania banku zarówno w przygotowanej szerokiej ofercie dla firm, jak i w wysokiej jakości obsługi oraz doradztwie.
- Wysoka pozycja w tym rankingu to odzwierciedlenie naszego podejścia do klienta firmowego. Od kilku lat pracujemy nad tym, aby klient firmowy dostał u nas najlepszą ofertę na rynku wraz z najwyższą jakością obsługi i doradztwa. To dla nas ważne, ponieważ jako polski bank stawiamy na rodzime przedsiębiorstwa i chcemy im pomagać w rozwoju, gdyż to wpływa na jakość naszej całej gospodarki. – mówi Karol Goluch, dyrektor Departamentu Dystrybucji Bankowości Detalicznej w Banku Pekao S.A.
W tegorocznym zestawieniu „Bank Przyjazny Firmie” magazynu Forbes sprawą priorytetową było zbadanie na ile przedsiębiorca czuje wsparcie banku, gdy przychodzi do oddziału. Według autorów raportu było to o tyle istotne, że obecny ranking został przeprowadzony bez ograniczeń w kontaktach jakie miały miejsce w latach 2021-2022, kiedy to panowała pandemia. Istotna też była dostępność doradców obsługujących firmy i ich zaangażowanie w znalezieniu rozwiązań odpowiadających na aktualne potrzeby klienta.
W badaniu przeprowadzono 144 audyty w 13 bankach dla trzech typów przedsiębiorców prowadzących: jednoosobową działalność gospodarczą, z trzyletnim stażem i 300 tys. złotych rocznego obrotu oraz legitymującym się pięcioletnim doświadczeniem i milionem złotych rocznego przychodu. Do zdobycia były maksymalnie 362 pkt w czterech kategoriach oceny: jakości obsługi, pozyskania klienta, zdalnych kanałów kontaktu i cech placówek bankowych z naciskiem na bezpieczeństwo kontaktu bezpośredniego.
Jak wynika z analizy, w porównaniu z ubiegłorocznymi wynikami nastąpił skok jakościowy we wszystkich badanych bankach jeżeli chodzi o obsługę i doradztwo klienta firmowego. Kluczowymi formami kontaktu klienta z bankiem nadal są kanały zdalne (formularz/mail/ infolinia) oraz spotkania z doradcą w oddziale. W 2023 roku za pośrednictwem infolinii udało się umówić niemal 70 proc. wizyt. Według opinii autorów raportu, placówki bankowe są coraz lepiej dostosowane do potrzeb klienta firmowego.
- Bank Pekao realizuje kompleksowe i indywidulanie podejście do potrzeb przedsiębiorców. Naszym priorytetem jest ułatwianie klientom prowadzenia działalności gospodarczej oraz bycie dla nich istotnym wsparciem w utrzymaniu oraz rozwoju biznesu – mówi Radosław Twarużek, dyrektor Departamentu Klienta Biznesowego w Banku Pekao S.A.
Klienci Banku Pekao S.A. oprócz wysokiej jakości obsługi mogą korzystać także z atrakcyjnej oferty produktów i usług, w tym m.in. z Konta Przekorzystnego Biznes, które nie generuje zbędnych kosztów, przy zachowaniu minimalnych warunków aktywności czy funkcjonalnej aplikacji mobilnej PeoPay. Klienci banku mogą zostać także użytkownikami zintegrowanej z bankowością internetową platformą księgową online oraz posiadaczami bezpłatnych kont walutowych oferowanych w aż 18 różnych walutach oraz karty wielowalutowej ułatwiającej rozliczenia transakcji realizowane w różnych walutach.
Klienci firmowi mają także dostęp do wielu ofert promocyjnych dotyczących konta firmowego, terminali płatniczych, finansowania, karty kredytowej czy leasingu. Bank Pekao wdraża także na bieżąco wiele nowych funkcji, które pozwalają na zdalne korzystanie z produktów i usług.
Więcej informacji o ofercie Banku Pekao S.A. dla firm na stronie: Konto Przekorzystne Biznes z premią do 2000 zł w Banku Pekao S.A.
Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z 288 mld zł aktywów. Posiadając drugą co do wielkości sieć oddziałów, Bank Pekao obsługuje ponad 6,5 mln klientów. Jako wiodący bank korporacyjny w Polsce, obsługuje co drugą korporację w Polsce. Status banku uniwersalnego opiera się na wiodącej na rynku pozycji w private banking, zarządzaniu aktywami i działalności maklerskiej. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (Pekao okazało się najbardziej odpornym bankiem w Europie, zajmując pierwsze miejsce w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA w 2023 roku wśród 70 banków). Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat, wypłacając łącznie 20 mld zł w ciągu dekady.