Bank Pekao S.A. został uznany za Najlepszy Bank w Polsce w 10. edycji rankingu Instytucja Roku, organizowanego przez firmę Moje Bankowanie. Bank zdobył wyróżnienia w 8 z 14 ocenianych kategorii, a 35 jego placówek otrzymało indywidualne tytuły Najlepszej Placówki Bankowej w Polsce. Przyznane nagrody potwierdzają wiodącą pozycję Banku Pekao na rynku, podkreślając zaangażowanie w rozwój innowacyjnych rozwiązań oraz najwyższą jakość obsługi klienta.
Instytucja Roku to badanie oceniające jakość obsługi klienta w sektorze bankowym, prowadzone już od dekady. Celem projektu jest podnoszenie standardów obsługi oraz sprostanie zmieniającym się oczekiwaniom klientów. W tym roku nagroda główna z tytułem Najlepszego Banku w Polsce, została przyznana Bankowi Pekao S.A., co potwierdza efektywność jego działań w zakresie rozwoju oferty produktowej, doskonałej obsługi w różnych segmentach klienta oraz optymalizacji procesów.
– Zdobycie pierwszego miejsca w rankingu Instytucji Roku to dla nas ogromne wyróżnienie. Cieszymy się, że nasze zaangażowanie w innowacyjność, podnoszenie jakości obsługi, budowanie zaufania oraz nieustanny rozwój, zostały docenione. To sukces, który zawdzięczamy pracy całego zespołu i zaufaniu klientów. Wyznaczamy sobie teraz nowe ambitne cele, co pozwala nam optymistycznie patrzeć w przyszłość – podkreśla Błażej Szczecki, wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A., odpowiedzialny za Pion Bankowości Detalicznej i Prywatnej.
– Sektor bankowy przechodzi przełomową transformację, w której jakość obsługi i zrozumienie zmieniających się potrzeb klienta, są kluczowe. W Pekao chcemy nie tylko nadążać za zmianą, ale ją wyprzedzać – projektując doświadczenia, które są przyjazne i wartościowe. To wyróżnienie to potwierdzenie, że weszliśmy na właściwą ścieżkę – mówi Wojciech Chmielewski, dyrektor Pionu Strategii i Spraw Korporacyjnych w Banku Pekao S.A.
Bank Pekao osiągnął pierwsze miejsce w kluczowych kategoriach, takich jak Najlepsza bankowość prywatna, Najlepszy bank dla firm, Najlepsza aplikacja mobilna, Najlepsza bankowość internetowa oraz Bezpieczeństwo.
Wyniki badania w kategorii Najlepsza bankowość prywatna pokazały, że Bank Pekao był zdecydowanym liderem w tym obszarze, zdobywając ponad 88,5 proc. głosów. To wynik o 7,4 p.p. wyższy niż w ubiegłym roku i najwyższy w trzyletniej historii rankingu w tej kategorii. Klienci docenili wyjątkowy komfort obsługi, szeroki wachlarz oferty, wysokie kompetencje doradców oraz partnerskie podejście.
Bank osiągnął również znakomite wyniki w kategorii Najlepszy bank dla firm, wyróżniając się profesjonalną obsługą przedsiębiorców zarówno w placówkach, jak i na infolinii. W kategorii Bezpieczeństwo, oceniającej szybkość dotarcia do konsultanta przez telefon w sytuacji alarmowej, Bank Pekao został numerem jeden zapewniając najkrótszy średni czas oczekiwania na połączenie. Bank Pekao przodował też w ocenach w kategoriach bankowości internetowej i aplikacji mobilnej, uzyskując najwyższy wskaźnik dostępnych funkcjonalności oraz wysokie oceny użytkowników aplikacji PeoPay. Doceniono także przyjazne użytkownikom procesy zakładania konta na selfie oraz otwarcia rachunku poprzez logowanie się z innego banku.
- Miniony rok był dla nas przełomowy. Zrealizowaliśmy kluczowe cele. Mamy już ponad 3,4 mln klientów mobilnych i każdy z nich może załatwić praktycznie wszystkie sprawy zdalnie. Rozwijamy bankowość omnikanałowo dbając, aby klienci mieli dostęp do tych samych funkcji zarówno w aplikacji mobilnej, jak i w bankowości internetowej. Przyznane nagrody to dowód na naszą zdolność odpowiadania na potrzeby klientów oraz motywacja do wdrażania kolejnych udogodnień w kanałach zdalnych – mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Sprzedaży i Obsługi Cyfrowej w Banku Pekao S.A.
Oprócz zwycięstwa w wybranych kategoriach, Bank Pekao uplasował się w ścisłej czołówce w takich obszarach jak Najlepsza obsługa w placówce, Bankowość osobista – obsługa w placówce oraz Najlepszy proces otwarcia konta w placówce. Ponadto aż 35 oddziałów – najwięcej spośród wszystkich ocenianych – zdobyło indywidualne wyróżnienia, potwierdzając wysoką jakość obsługi na każdym etapie współpracy.
Jak twierdzi firma Moje Bankowanie, organizator badania, Instytucja Roku to największy na rynku, a zarazem najbardziej kompleksowy projekt skupiony na analizie jakości obsługi klienta w sektorze bankowym. Badanie weryfikuje poziom obsługi klienta przez realnych użytkowników najpopularniejszych produktów bankowych, takich jak konta, inwestycje, karty kredytowe czy produkty hipoteczne. Analizowane są procesy zakupu produktów w placówkach i online, aplikacje mobilne, bankowości internetowa oraz jakość obsługi posprzedażowej, a wyniki są oparte na analizie tysięcy opinii użytkowników.
Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z 334 mld zł aktywów. Bank posiada drugą co do wielkości sieć oddziałów w kraju. Należy do liderów bankowości korporacyjnej, a jego klientem jest co druga korporacja w Polsce. Zajmuje pierwszoplanową na rynku pozycję w zarządzaniu aktywami, działalności maklerskiej i private banking. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (Pekao okazało się najbardziej odpornym bankiem, zajmując pierwsze miejsce w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA w 2023 roku wśród 70 banków w Europie). Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat wypłacił akcjonariuszom łącznie blisko 20 mld zł.